Nu är det dax...

nilema

Trådstartare
Känner ni igen henne?
kopia118_1870.jpg

Fia blev vald till årets travhäst på bukegalan :)

Nu är det dax att åter beträda banorna, kvalar fredagen den 6 maj

Hur går det för er andra?

Sv: Nu är det dax...

Vi anmäler och anmäler... 30 och 40 reserv hittills... Suck och tränaren säger att hon känns bättre än någonsin... Att det ska vara så hopplöst att komma med bara...

Visst känner vi igen henne! :love:

Vår som var 2:a på Bukegalan,startade på Kalmar för 2 veckor sedan,vart 3:a på 14,5,var i kanonslag! :banana:

I onsdags kvalade han monte,gick 20,4 m. galopp(blev påriden :crazy: )men godkänd,såg kanon ut,gick 17,8 efter galoppen.

Ja det är svårt att få med,175 poäng,men vi anmäler till allt.

Det är så tråkigt att inte få med när hästen verkar ha toppform.... :crazy:

Vi skulle ju sätta igång och anmäla ordentligt när fölungen väl kommit så man slapp bekymra sig om nattvak och sånt men planera ska man ju aldrig göra. :o

Fölis dök upp för tre veckor sen. :bump:
Men anmälan har det inte blivit för det...
Valacken startade dagen innan och var första utan pengar men blödde i näsan. :( Som tur är "bara" slem i halsen men har stått på medicin i 10 dagar så jag vill köra några jobb för att se om han blivit bättre.
Stoet kändes kanonfin och jag hade spanat in några lämpliga lopp den här veckan men givetvis gjorde hon ett relativt rejält balltramp i montéprovstarten förra tisdagen. Karenstidssalvan åkte fram och hagvila i stället. :crazy: beräknas väl börja jobba på banan/rakbanan i slutet av nästa vecka igen...

I sommar när alla hästar går "som tåget" är det väl lagom att jag kommer ut med odjuren igen och då hinner de väl inte med??? :eek:

/// ghost

ghost skrev:
I sommar när alla hästar går "som tåget" är det väl lagom att jag kommer ut med odjuren igen och då hinner de väl inte med??? :eek:

/// ghost

Det är då du kommer ut med fräscha löpsugna kanoner :d , medan vi andra är trötta och slitna :D

Anmälde idag, men kom inte med.......har hittat ett lopp nästa vecka där vi borde komma med.

Vi är behandlade o återkommer i mitten på maj.. :D
Dvs. vi börjar väl anmäla då och hoppas komma med innan maj blir juni-juli och augusti :smirk:

jo *host hrm* jag har väl varit ut först med en sjuk (ovetandes) häst... och sen med överfrisk... startgalopp och tappade 150m sist i mål!
har nu 205p får se hur långt det räcker :crazy: Ska anmäla lite nästa vecka.

Humelibumlan skrev:
Vi är behandlade o återkommer i mitten på maj.. :D
Dvs. vi börjar väl anmäla då och hoppas komma med innan maj blir juni-juli och augusti :smirk:

Tala gärna om här om du ska starta i dalarna el Gävleborg.... skulle gärna vilja se den dära hästen Live :angel:

Nån som ska till Axevalla på torsdag? :bump:
Det är väl lite mer "alla andras" trakter? (ni hälsar ju aldrig på mig på halmstad... :cry: )
Hoppas jag får träffa nån iaf! :bump:

Jag var ju i Halmstad i måndag men jag räknas kanske inte... :mad:

En stallkompis har starthäst på Axevalla och eftersom han körde lite för fort på fel ställe för ett litet tag sedan är han numera beroende av hjälpsamma stallkompisar för att kunna starta sina hästar. :smirk: Om ingen annan ställer upp så gör nog jag det...

jari skrev:
Sparde kanske mig en tjuga då ;)

Näähe...han hade förmodligen vunnit plättlätt :banana:
Men hade bara knorkat sig i hagen på dagen :crazy:
Idag är det BF som gäller.....

BÄGGE mina uppfödningar skulle starta denna veckan ..BÅDA var strukna...iofs Villes lopp på Åby var det nog lika bra att han stannade hemma, loppet vanns av Max Flukt på 13,6 2160 V !!!!! Ville har dryga 80 papp på sig......

då ska jag minnsan spana! imorgon är det anmälning antingen år u se min 5:e eller på lunchtravet 6:e beror på vilket hon kommer med i ;) (om hon nu kommer med i nåt) haha

nä, du räknas knappt för du svarar inte tillräckligt fort på mina pm! :p
Hade varit kul att träffas igen! Tror iaf jag ska med, alla andra ska till Jägers... ;)

Vart skall ni på fredag?Vi skall oxå någonstans då........ :angel:

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
997
Senast: Cattis_E
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
940
Senast: MML
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
23
· Visningar
1 786
Kropp & Själ För 2 år sen (okt-21) opererade jag bort det mesta av en stor hjäntumör, den sitter lite illa till, så allt gick inte bort, den dödar...
Svar
15
· Visningar
1 009
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka