Nu är det dags att jag lär mig rida.

L

Loveli

Jag har ridit sen jag var liten, de första åren på ridskolor av varierande kvalité sedan på kompisars och mina egna mer eller mindre utbildade hästar. Efter några års uppehåll blev det ridskola igen någon termin innan jag köpte en helt outbildad travhäst som jag red in. Nu har jag en fyraårig grön häst som jag verkligen vill göra det bästa av och vi åker på en hel del clinics (framförallt western). Men i vintras ägde jag under en kort period en välutbildad c-ponny som var tänkt till dottern som jag red ibland och det var sååååå himla kul!
Det gav mersmak så nu har jag bestämt mig för att boka in några privatlektioner hos en duktig dressyrtränare där jag får rida en välutbildad häst :)
Det ska bli så spännande och roligt att rida en häst som jag inte behöver utbilda utan bara kan koncentrera mig på min egen ridning!

Sv: Nu är det dags att jag lär mig rida.

Ohh så roligt! Du måste ju kunna rida bra eftersom du har ridit in en häst.
Men fullärd, det blir man ju aldrig när det gäller ridning! Det är ju det som är tjusningen med hästar o ridning!

Lycka till med ridlektionerna!

Ja det ska bli jättekul även om jag blir lite nervös av tanken att ha en instruktörs odelade uppmärksammhet ett helt pass ;-)

Privatlektioner ger enormt mycket, liksom att få rida på välskolade hästar - känna hur de ska vara.

Hoppas att du kan fortsätta för denna instruktör och kanske ta med din egen häst dit efter ett tag, det är ju ni två som ekipage som ska utvecklas. :)

Rapportera om hur det går!

Liknande trådar

Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
34
· Visningar
4 387
Senast: Roxy
·
Hästmänniskan Så, nu har jag gjort det! Bokat in mig på privatlektioner, börjar den 29/1. Känns pirrigt... Men som jag längtar, jag har längtat i...
Svar
19
· Visningar
2 033
Senast: Solstig
·
Ridning Jag har letat efter en medryttarhäst sedan i somras men hittar ingen. Det är ett problem jag aldrig har haft förut och då har jag varit...
2 3
Svar
51
· Visningar
9 462
Senast: Magiana
·
Western I höstas började jag rida efter femton års (!!! vart tog tiden vägen?) uppehåll. Valet blev då att börja på en ridskola med...
Svar
4
· Visningar
3 111
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Scenföreställningar

Hund, Katt, Andra Djur