Nu är det alltså ett beslut taget... Täby galopp bye bye

Sv: Nu är det alltså ett beslut taget... Täby galopp bye bye

Här kan ni läsa en del om resonemanget bakom försäljningen av Täby.

http://www.skandinaviskgalopp.com/servlet/VSP?id=sg&lang=&page=prefArtitem.vsp&$dialog.IDITEM=S000005619

Vad och var som kommer istället ska Svensk Galopps styrelse arbeta med i höst. Men grunden är att det måste in massor av pengar i Täby och Angarn för att få anläggningarna att hålla en acceptabel minimistandard.
Om Täby säljs så blir det pengar till att bygga en ny Nationalarena. Samt så mycket pengar över att bara räntorna på det skulle täcka hälften av galoppens prispengar per år i Sverige.

Sv: Nu är det alltså ett beslut taget... Täby galopp bye bye

*kl*

Ett bra beslut i mina ögon, inte bara för galoppens skull, utan även för min egen. Min stolthet ligger nämligen begravd på upploppet, och sedan dess har jag inte satt min fot på Täby :angel:.
Jag skulle inte gråta om galoppen flyttade till Stav, men för tränarna, ryttarna, skötarna och alla andra som arbetar inom galoppen hoppas jag att banan hamnar på norra sidan, då många har byggt upp sina liv med familj och bostad runt Täby.

Liknande trådar

Övr. Grenar Mmm... Så har det återigen varit ett Göteborg Horse Show med en stor del av världseliten inom ridsporten närvarande. På mässan kunde...
Svar
17
· Visningar
5 559
Senast: Raderad medlem 111022
·
Hästvård Ska försöka hålla mig kort men gör jag det inte får ni ursäkta. Sitter med grubblerier sen en tid tillbaka angående min häst. Vet...
Svar
12
· Visningar
3 376
Senast: sandrafors
·
Trav Efter lite problem med galoppträningen för ett tag sedan insåg jag att problemet sitter i sadeln, jag la ut sadeln på annons men har...
Svar
3
· Visningar
2 348
Senast: Tagliabue
·
Hästvård Vill börja med att förbereda er på att det kommer bli många frågor i samma tråd, och troligen väldigt långt :p I alla fall, ska...
Svar
15
· Visningar
2 869
Senast: Trix
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka