Nu är det VARMT! Gnälltråd

Ingenting! Definitivt inte att det är varmt, att jag har hästar som "måste" ridas och att byxor håller på att blir slitna. Är det "gnället" så lever man ett bra liv, är min mening.

Fast nu är ju det här en gnälltråd, som just är till för att man antagligen ska få gnälla om det man just för stunden känner för att gnälla på ;) gillar man inte det så kan man ju alltid låta bli att gå in och läsa eller så passar man på att gnälla på gnälliga personer ;)
 
Jag orkar knappt röra mig i den här hettan.
Det är snart 23 grader och känns redan som 30.
Jag har ridit 2 hästar och är redan helt slut!
Har några timmar kvar att rida och motivationen tryter.
Dessutom börjar mina favoritbrallor bli slitna.
Vad har ni att gnälla över? (Hittade inte den gamla tråden)
Maken har slitit av hälsenan igen (är bara ca 1 vecka sen han fick ta av sig orthosen) så nu blir det operation samt att han skulle lätta på locket till kylaren på fyrhjulingen och fick hetvatten över sig och mitt i allt detta jobbar jag...suck!
 
jag vill gnälla för att jag nu efter 2 veckor utan ngt jobb har flera dagar då jag jobbar dubbelt med mina jobb :(, är alltid såhär när man väl får några extra timmar dumt nog :meh:.
dvs jag jobbar nu 13-19 i butik, är inte hemma förrens kl 21 pga bussarna, sen så ska jag somna så snabbt jag bara kan för nattjobbet börjar kl 2:30 -06.00 sen är det hem för att somna om så snabbt man bara kan för att vakna en halvtimme innan bussen går till butiks jobbet igen kl 12..
sen är det väll ngn vecka innan nästa jobbtillfälle :wtf:. jag vill jobba men är så segt att vara extra personal och inte komma ngn vart med vare sig mer timmar eller andra jobbansökningar:banghead:.

har också ont i fötterna och ryggen av att ha stått upp så här länge nu. ovant och inga kunder = extra jobbigt.. sen så är tidningsbilen skruttig och vägarna hemska så har precis blivit bra i ryggen igen sen senaste körningen..
 
jag vill gnälla för att jag nu efter 2 veckor utan ngt jobb har flera dagar då jag jobbar dubbelt med mina jobb :(, är alltid såhär när man väl får några extra timmar dumt nog :meh:.
dvs jag jobbar nu 13-19 i butik, är inte hemma förrens kl 21 pga bussarna, sen så ska jag somna så snabbt jag bara kan för nattjobbet börjar kl 2:30 -06.00 sen är det hem för att somna om så snabbt man bara kan för att vakna en halvtimme innan bussen går till butiks jobbet igen kl 12..
sen är det väll ngn vecka innan nästa jobbtillfälle :wtf:. jag vill jobba men är så segt att vara extra personal och inte komma ngn vart med vare sig mer timmar eller andra jobbansökningar:banghead:.

har också ont i fötterna och ryggen av att ha stått upp så här länge nu. ovant och inga kunder = extra jobbigt.. sen så är tidningsbilen skruttig och vägarna hemska så har precis blivit bra i ryggen igen sen senaste körningen..
Det kan komma såna perioder i livet ibland, allt går i motvind och man får slita som ett djur, men så länge man kämpar och har ett mål i sikte så kommer allt att klarna upp och gå bättre. Sen är det ju hemskt när man är extremt trött och har ont, så jag lider med dig. Hoppas att du snart blir fastanställld och slipper känna ovisshet och stress när du väl jobbar :(
 
Det kan komma såna perioder i livet ibland, allt går i motvind och man får slita som ett djur, men så länge man kämpar och har ett mål i sikte så kommer allt att klarna upp och gå bättre. Sen är det ju hemskt när man är extremt trött och har ont, så jag lider med dig. Hoppas att du snart blir fastanställld och slipper känna ovisshet och stress när du väl jobbar :(
jobbat extra i 5 år nu i samma butik så inte har några framtidsutsikter där tyvärr..
 
Jag vill gnälla över att det aldrig kommer något regn! Hagarna är gula och det knastrar under fötterna när jag går där. Hästarna extrafodras med hö och grannen som ska ta in hö åt mig har aviserat att kommer inte regnet snart blir det inget hö. Första skörden gav dem hälften av vad de brukar få in.
Komsi regnet, komsi!!!
 
Okej men har ni ingen förturslista som du kan skriva på? Fråga chefen, det är väl arbetsrättalagen?
lite ot nu men har ingen aning :/. antagligen inte då de anställer både mer extra personal och fasta istället för att ge mig mer timmar. de har också sagt att de inte kan eller vill ge mig mer.
 
lite ot nu men har ingen aning :/. antagligen inte då de anställer både mer extra personal och fasta istället för att ge mig mer timmar. de har också sagt att de inte kan eller vill ge mig mer.
Fast det är ju lagen som säger det. Kontakta facket. Lagen heter lagen om anställningsskydd.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 395
Hästmänniskan Gjorde ett konto här enbart för att få lite svar på saker jag går och klurar på! Jag hoppas att tråden ligger på ett passande forum :)...
Svar
7
· Visningar
1 297
Senast: Zpunk
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 595
Senast: Snurrfian
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 794
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp