Nu är det VARMT! Gnälltråd

Sporthorse

Trådstartare
Jag orkar knappt röra mig i den här hettan.
Det är snart 23 grader och känns redan som 30.
Jag har ridit 2 hästar och är redan helt slut!
Har några timmar kvar att rida och motivationen tryter.
Dessutom börjar mina favoritbrallor bli slitna.
Vad har ni att gnälla över? (Hittade inte den gamla tråden)
 
Ryck upp dig. Själv sitter jag hemma, sjukskriven efter en avkastning som slutade med ambulans i söndags. Hjärnskakning och knäckt nyckelben och blåslagen. Ska tillbaka idag då de "glömde" skriva ut mer smärtstillande.... Det är något att klaga på. Dessutom klippte de sönder säkerhetsvästen och hjälmen måste bytas....

Näää, jag e inte alls bitter ;)
 
Att jag har tappat motivationen totalt för hästar och ridning(eller nä, än så länge tycker jag att det är mysigt att klappa dom). Dom kostar mängder med pengar, speciellt det här året. Då har veterinärerna och kiropraktor och allt vad det är avlöst varandra. Längtar efter att få gå till frisören och fixa håret, köpa kläder som jag vill ha och äta mat ute utan att få pengaångest. Jag är trött på stressen innan/efter jobbet för allt som ska skötas med hästarna och ridningen drar jag mig för då jag mest bara sitter där ändå och väntar på att något dåligt ska hända. Gnäll gnäll.
 
Ryck upp dig. Själv sitter jag hemma, sjukskriven efter en avkastning som slutade med ambulans i söndags. Hjärnskakning och knäckt nyckelben och blåslagen. Ska tillbaka idag då de "glömde" skriva ut mer smärtstillande.... Det är något att klaga på. Dessutom klippte de sönder säkerhetsvästen och hjälmen måste bytas....

Näää, jag e inte alls bitter ;)

Aj aj aj!
Det låter mindre trevligt! :nailbiting:
Hur lyckades dom glömma smärtstillande?
Igår krossade en tjej i stallet armbågen och jag fick köra in henne på akuten.
Det ilar i kroppen bara jag tänker på att bryta någonting.
 
Aj aj aj!
Det låter mindre trevligt! :nailbiting:
Hur lyckades dom glömma smärtstillande?
Igår krossade en tjej i stallet armbågen och jag fick köra in henne på akuten.
Det ilar i kroppen bara jag tänker på att bryta någonting.


Man kan ju undra. Fick med mig 3 tabletter hem....Jag var inte riktigt på det klara då ambulansen hade sövt ner mig med dos för en häst haha. Lite onödigt tyckte läkaren som fick stryk av mig;) Men man ska passa sig för att väcka någon som sover genom att orsaka smärta!
 
Att jag har tappat motivationen totalt för hästar och ridning(eller nä, än så länge tycker jag att det är mysigt att klappa dom). Dom kostar mängder med pengar, speciellt det här året. Då har veterinärerna och kiropraktor och allt vad det är avlöst varandra. Längtar efter att få gå till frisören och fixa håret, köpa kläder som jag vill ha och äta mat ute utan att få pengaångest. Jag är trött på stressen innan/efter jobbet för allt som ska skötas med hästarna och ridningen drar jag mig för då jag mest bara sitter där ändå och väntar på att något dåligt ska hända. Gnäll gnäll.
Skaffa medryttare? Eller bli medryttare?
Oftast går den känslan över och nu är det snart dags att släppa på bete! Då kanske det känns lite bättre?
 
Skaffa medryttare? Eller bli medryttare?
Oftast går den känslan över och nu är det snart dags att släppa på bete! Då kanske det känns lite bättre?

Är lite på jakt efter medryttare faktiskt. Men dom växer inte på träd eftersom det är till en känslig nyss inriden ungponny som inte är viktbärande. Dessutom bor vi ute i bushen så körkort krävs... Har fått ett napp av en tjej som rider och utbildar ungponnyer som verkar bra men då ska hon ha betalt för det och jag behöver ju egentligen minska kostnaderna, inte öka dom. O_o
Tanken på att sälja skrämmer livet ur mig... Har haft egna hästar sen jag var liten, vet inget annat. Och fäster mig så grymt vid mina djur:( Bete för mig blir mest krångel eftersom min sällskapsponny är fångkänslig, så det blir mest oro och trixande...
 
Är lite på jakt efter medryttare faktiskt. Men dom växer inte på träd eftersom det är till en känslig nyss inriden ungponny som inte är viktbärande. Dessutom bor vi ute i bushen så körkort krävs... Har fått ett napp av en tjej som rider och utbildar ungponnyer som verkar bra men då ska hon ha betalt för det och jag behöver ju egentligen minska kostnaderna, inte öka dom. O_o
Tanken på att sälja skrämmer livet ur mig... Har haft egna hästar sen jag var liten, vet inget annat. Och fäster mig så grymt vid mina djur:( Bete för mig blir mest krångel eftersom min sällskapsponny är fångkänslig, så det blir mest oro och trixande...
Oj, ja att hitta en bra medryttare till en ponny som nyligen blivit inriden är inte det lättaste direkt så jag förstår din frustration.
Bete faller väl också bort iom fång.
Hmm... Inte lätt! Du kan alltid erbjuda tjejen att komma ut och rida när hon har tråkigt men att du då inte kan betala för tjänsten.
Eller så betalar du och ser det som ren avlastning tills du finner orken att sköta om ponnyn själv. Kanske dyker det upp någon som vill komma ut och pyssla längre fram? eller så skaffar du en skötare som du låter borsta och pyssla med ponnyn under uppsikt.

När jag var liten så hämtade min medryttarhästs ägare mig på busshållplatsen och lämnade mig i stallet. Sen ringde jag när jag var färdig och fick skjuts tillbaka. Fast det kräver ju hästägarens tid.
 
Okej nu har jag två st kvar att rida och en att longera. Hoppas han inte håller på att bocka och ha sig. Underlaget är lite för löst för det idag.
 
Jag orkar knappt röra mig i den här hettan.
Det är snart 23 grader och känns redan som 30.
Jag har ridit 2 hästar och är redan helt slut!
Har några timmar kvar att rida och motivationen tryter.
Dessutom börjar mina favoritbrallor bli slitna.
Vad har ni att gnälla över? (Hittade inte den gamla tråden)

Ingenting! Definitivt inte att det är varmt, att jag har hästar som "måste" ridas och att byxor håller på att blir slitna. Är det "gnället" så lever man ett bra liv, är min mening.
 
Ingenting! Definitivt inte att det är varmt, att jag har hästar som "måste" ridas och att byxor håller på att blir slitna. Är det "gnället" så lever man ett bra liv, är min mening.
Det kändes verkligen hemskt imorse.
Jag gillar inte att rida i sån värme, men samtidigt vill jag inte sluta klockan 20.
Det blir tungt att andas och kroppen smälter bort. Svetten rinner och allt blir bara sådär obehagligt.
Nu hr jag tagit en dusch och har en unghäst kvar att rida.
Vi ska rida för tränare ikväll så jag får ladda med kaffe.

Ibland känns dagarna så fulla av måsten och då försvinner glädjen. Men sånt är livet och det går över.
 
Ingenting! Definitivt inte att det är varmt, att jag har hästar som "måste" ridas och att byxor håller på att blir slitna. Är det "gnället" så lever man ett bra liv, är min mening.

Klart det inte är något att gnälla över jämfört med svältande människor, krig, sjukdomar etc. Men alla kan bli lite less på sitt jobb. Och för oss som jobbar med hästar är det just jobb. Och det kan man bli trött på. Även om man oftast anser att man har väldens bästa jobb.
 
Jag har inte så mycket att gnälla på idag. Jag är lite leds på pollenhelvetet.
Men det är sol, som jag älskar, och sommaren är på väg. Härligt!
Vintern i hästbranchen kan jag hellre hoppa över än att svettas sommartid.
 
Jag har inte så mycket att gnälla på idag. Jag är lite leds på pollenhelvetet.
Men det är sol, som jag älskar, och sommaren är på väg. Härligt!
Vintern i hästbranchen kan jag hellre hoppa över än att svettas sommartid.
Jag gillar vintern på sätt och vis iom att vi har ridhuset i direkt anslutning till stallet och på sommaren så blir det dessvärre jäkligt varmt i ridhuset. Vi har ridbanor ute, men underlaget är inte optimalt så där går det inte att arbeta hästarna på samma vis. Vintern är inte lika lång här som i Sverige. Förra sommaren var det 35 grader!
 
Jag gillar vintern på sätt och vis iom att vi har ridhuset i direkt anslutning till stallet och på sommaren så blir det dessvärre jäkligt varmt i ridhuset. Vi har ridbanor ute, men underlaget är inte optimalt så där går det inte att arbeta hästarna på samma vis. Vintern är inte lika lång här som i Sverige. Förra sommaren var det 35 grader!

På vintern vill jag inte gå ur sängen och lämna min elfilt.
Sommaren däremot är himlen!

Men i 35 grader hade nog tom jag blivit lite väl varm när man måste ha stövlar och hjälm. ;)
 
På vintern vill jag inte gå ur sängen och lämna min elfilt.
Sommaren däremot är himlen!

Men i 35 grader hade nog tom jag blivit lite väl varm när man måste ha stövlar och hjälm. ;)
Haha precis, på vintern vill man inte gå upp istället :P Trist med snö, mörker och blask!
Så man får egentligen inte gnälla när solen skiner. :bump:
 
Usch, nu får jag gnälla lite till! (sorry)
Jag var hungrig nu på kvällen och viste verkligen inte vad jag skulle äta, så jag köpte en hamburgare. Nu mår jag sådär äckligt dåligt som jag brukar ibland efter att ha ätit något alldeles för tungt och onyttigt. Hatar mig själv ibland :wtf:
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 395
Hästmänniskan Gjorde ett konto här enbart för att få lite svar på saker jag går och klurar på! Jag hoppas att tråden ligger på ett passande forum :)...
Svar
7
· Visningar
1 297
Senast: Zpunk
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 595
Senast: Snurrfian
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 794
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp