Nu är årets höanalys ivägskickad!!

Inelin

Trådstartare
Men hur gör ni för att strimla samplet? Jag försökte först i en hushållsmixer, men det började lukta bränt (fniss). Sedan försökte jag klippa med sax varpå vattenblåsor snabbt uppstod. Efter svett och tårar hackade jag med kock-kniv upp en fryspåse full och skickade till Hjortens lab. :banana:

Hade Vidilab förra året och det var bra, men tänkte kolla om Hjortens blir billigare. Jag återkommer med analysvärdena och tänkt foderstat med hopp att få hjälp om jag tänkt rätt. Ha en härlig höst! Hälsar Inelin. (ps. det är virus i min gästbok för tillfället, om någon tänkt gå in där.)
 
Sv: Nu är årets höanalys ivägskickad!!

Inelin skrev:
Men hur gör ni för att strimla samplet? Jag försökte först i en hushållsmixer, men det började lukta bränt (fniss). Sedan försökte jag klippa med sax varpå vattenblåsor snabbt uppstod. Efter svett och tårar hackade jag med kock-kniv upp en fryspåse full och skickade till Hjortens lab. :banana:

Hade Vidilab förra året och det var bra, men tänkte kolla om Hjortens blir billigare. Jag återkommer med analysvärdena och tänkt foderstat med hopp att få hjälp om jag tänkt rätt. Ha en härlig höst! Hälsar Inelin. (ps. det är virus i min gästbok för tillfället, om någon tänkt gå in där.)


hur mkt ska man egentligen klippa ner? och hur litet ska det vara?

Fick ett stort "kuvert" av analycen, ska man bara hälla i det där eller ska man lägga höklippet i en påse och sen ner i det stooora kuvertet?
 
Sv: Nu är årets höanalys ivägskickad!!

Inelin skrev:
Men hur gör ni för att strimla samplet? Jag försökte först i en hushållsmixer, men det började lukta bränt (fniss). Sedan försökte jag klippa med sax varpå vattenblåsor snabbt uppstod. Efter svett och tårar hackade jag med kock-kniv upp en fryspåse full och skickade till Hjortens lab. :banana:

brovade du inte med en matberedare? det ska jag prova när jag får mitt nya hö......
 
Sv: Nu är årets höanalys ivägskickad!!

jag har klippt med sax (o haft ont en par dagar efteråt :) ). När jag frågade fick jag till svar att man skulle skicka in ca 1 liter klipp så det har jag gjort till olika labb o ingen har klagat än.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Fästa huva
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp