suberdoo

Trådstartare
nyfiken som jag är så undrar jag hur många det är här som håller på med Natural Trick Training?

följdfråga: hur långt har ni kommit?
 
Sv: Ntt

är det ingen förutom jag?! någon mer måste det väl finnas?

ja, ja jag och min lille har iaf klart koppar och brons nivåerna och jobbar för fullt för silverinstruktörsnivån! och det går fort framåt nu!

har en film på när vi tränar bugningen, men vet inte om jag vågar lägga upp den här.. :crazy:
 
Sv: Ntt

är det ingen förutom jag?! någon mer måste det väl finnas?

ja, ja jag och min lille har iaf klart koppar och brons nivåerna och jobbar för fullt för silverinstruktörsnivån! och det går fort framåt nu!

har en film på när vi tränar bugningen, men vet inte om jag vågar lägga upp den här.. :crazy:

Klart du törs!!! jag är nyfiken, håller själv på med trickträning, har snappat upp ntt´s övningar, men lär in dom på ett annorlunda vis. Sen kan han massa andra trick oxå, idag har vi tränat på komliment, och det klarade han fint!!!!

Marlene
 
Sv: Ntt

Ja! lägg in filmern :) jag är jätte nyfiken på det där... håller inte på med det själv men skulle vilja veta mer
 
Sv: Ntt

tack, vi ska bara fortsätta jobba med den så att jag inte behöver hjälpa honom med att få bak hoven, det gör jag nu, men jag tror inte det syns på filmen.. när det sitter så blir det kompliment!
 
Sv: Ntt

Nästan så bugar min häst med :) fast han är lite långsam av sig så det tar ett tag innan han kommit ner. Han gnäggar hela tiden i alla fall haha! Han håller upp huvudet med, det är väl bra?

Tränar inte enligt NTTs metoder, deras "trappa" funkar inte för min häst, han är lite udda.. Blandar lite av deras sätt med Giorgo (frihetsdreesyr och cirkuslektioner). Hittills funkar allt.
Lärde en unghäst yoga på tre dagar förra året. Hon var extremt lättlärd, ångrar att jag inte behöll henne (skulle bara rida in henne åt ägaren). Pållan var sex år och inte inriden :smirk: Hon kan fortfarande och hennes nya ägare imponerar på hoppryttarna med vilken välhanterad häst hon har hehe
 
Sv: Ntt

det kan vara bra att de håller upp huvudet, oftast är det på ett positivt sätt med välvd rygg, men är ryggen inte välvd så är det inte bra..

vad intressant att inte trappen funkar för dig, får jag av ren nyfikenhet fråga var problemet ligger? jag håller på att göra ett projektarbete om just NTT och det är alltid bra att få olika vinklar på det!
 
Sv: Ntt

Hästen är väldigt överviktig och är ganska "felbyggd" överallt, så han har svårt att nå bakbenet i yoga. Jag kan inte förklara hur, men vanliga ordningar, både inom NTT och tex PNH verkar inte funka alls med honom.. En snedvriden hjärna kanske haha
 
Sv: Ntt

haha, ja, det är ju så att alla är olika, även hästarna.. man glömmer lätt av det.. ;)
 
Sv: Ntt

Så som hästen bugar på filmen kan min häst också buga :D Har också börjat träna på att han ska fixa det själv (utan att man hjälper frambenet som ska vinklas), får se hur det går.

Min dröm är att lära Easy att ligga på komando (plus massor av andra grejer som stegra, sitt, kompliment o s v), men jag har ingen aning om hur man ska göra för att lära honom.. Ni får gärna PMa mig och komma med tips på hur jag lär ut olika saker, skulle bli jätte glad.

Kan lägga upp några filmer när Easy gör trick.
 
Sv: Ntt

det ser jättefint ut med bugningen.. det som jag skulle tänka på om jag vore du så är det att se till att hålla handen nära marken när du bugar. det gör det enklare för hästen att komma ner i balans och få bak bakbenen..
ett annat tips med bugningen är att du kan använda handtaget på ett spö istället för din hand när du hjälper honom. och sen kan du minska hjälperna mer och mer.. det är det jag gör med min häst..
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Funderade lite på hur ni ser på träning för en häst efter en skada? Då tänker jag främst icke-traumatiska skador utan snarare...
2
Svar
21
· Visningar
1 741
Senast: Anna-Bella
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 595
Senast: Freazer
·
Kropp & Själ Jag har fått min skepsis mot ögonfransserum motbevisat och nu med mina långa ögonfransar undrar jag om det finns något liknande till...
Svar
13
· Visningar
1 027
Senast: Pritchel
·
Hästvård Hej! Jag har en tvåårig Irish Cob kille som haft en hovböld och var hos veterinär för snart 3 veckor sen där de spräckte hål på bölden...
Svar
4
· Visningar
452
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tråden för spår
  • Tångbett dåligt?
  • Konsten att välja ett bra hundnamn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp