Jag har slängt in en dressyrstart med Loppan
..
Vi får nog börja träna men har ju en månad på oss...
Hoppas allt löser sig med till det bästa med Bellona också.
Hade nästan sålt henne då hemmatränaren "förmedlade" till ett naturbruksgymnasium.
Jag tänkte att det skulle vara passande iom det är välorganiserat och kunniga tränare/ledare men sen backade jag lite för jag blev osäker om Bellona pallar massa olika ryttare där en del kanske har sämre balans och koordination, samt att dom har en hel del häst på lösdrift och det tror jag inte heller riktigt passar henne sas..
Hade en jättebra spekulant som red ok men iom hon prompt ville ha sitt försäkringsbolag (A****) och dem inte kunde försäkra utan reservationer hos dem så backade hon.
Uppfödaren har också ev hintat om att kunna tänka sig köpa tillbaka henne men har inte fått hundra än.
Men så blev jag uppringd av en bekant som fått nys om henne genom en gemensam tränare.
Å vad det hade varit det bästa om det blev så..
Hon provred i går och sitter så still och bra och rider så mjukt och utan sporrar och har en fantastisk hästsyn.
Dessutom är hon god vän med behandlande veterinär och det tycker jag känns bra!
Hoppas, hoppas..
Sen får man väl se hur besiktning går. Uppfödaren tyckte inte hon såg ren ut i bak på filmerna i annonsen å då börjar jag givetvis att oroa mig.
Jag har ju mer tolkat som svaghet pga tidigare skadehistorik och mina tränare har inte tyckt något varit konstigt..
Hon är inte en helt lätt häst på ett sätt och usch, jag kanske skrämmer iväg en del men vill ju att hon ska få ett långvarigt och kärleksfullt hem med en ryttare som har tillräcklig känsla och bålstyrka att verkliga kunna/orka rida henne.
Den enda som jag tyckt rida henne verkligen bra var hon som var ute igår.
Sen hoppas jag också hitta den där hästen som är rolig att rida varje dag till mig själv i framtiden
.
Jag har min knasiga Loppis också men har man fått smaka på en häst som Bellona med sin härliga bärighet så vill jag ha lite mer åt det än skenande symaskin som Loppan
.
Även om det inte behöver vara alls så maxat som på Bellona då det blir för svårt för mig.
I den bästa av världar hade man knådat ihop båda mina fuxar till en, den hästen vill jag ha
.