Jag tycker du gör rätt som säljer henne billigare och till avel/hobby, det finns inget värre än att få igen en såld häst för att köparen trodde de köpte något annat än vad man sålde :P och idag verkar det finnas en hel del reklamationer i hästköp...
Så jag skulle nog behålla informationen om skadan på bakbenet (tåsträckaren? eller vad det var?) och skriva "Säljes till avel, hobbyridning eller som läromästare i dressyr. Ej tävling." typ?
Men sedan skulle jag skriva allt hon är bra på
Nu kan jag inte er historia men t ex (såklart ska du beskriva henne och inte ta det jag föreslår
men som exempel)
"Stort, rörligt halvblodssto med vacker sida. Tre bra gångarter. Bra temperament. Välstammad (skriv stam såklart) med ELIT-premierad mamma. Lätt att lasta, sko och hantera. Skada (som jag inte minns) ej medfödd defekt gör att hon ej bör fortsätta sin karriär inom dressyren. Tävlad (en säsong?) dressyr till LA med resultat 70%"
Vill man skriva massa text kan man gå igenom syskonen, fanns många:
Halvsyster efter samma mamma visad på kvalitets med 9-9 på typ-HHB och 9
r på samtliga gångarter uppsuttet (tror jag? jag studsade iaf när jag såg den i BLUP, det är riktigt bra! Skriv inget om halvsyskonet med en 3:a på extremiteter
Undrans vad den hade för fel? Aldrig sett en så låg siffra?)
Men jag är värdelös som hästsäljare
Läser däremot en del annonser
för nöjes skull