Alltså inte för att vara sån, men BYT sadel om du inte gillar den !
Jag var ju en tråkkärring redan när du skulle köpa en sån med att säga att jag aldrig hade köpt ett helt nytt sadelmärke utan tidigare historik utan valt att låta nya märket/enda dressyrmodellen de precis tagit fram vila in sig lite på marknaden för att sen kunna ta ställning till
Det är ju som sagt en jättefin häst i sak du har .
Om du trivs/inte trivs med henne måste givetvis vara upp till dig. Men om aspekter som sadeln är med i bilden så byt ut den direkt typ när du inte sitter bra i den ?
Det är självklart jätteviktigt med sadel som passar oss båda men i nu när jag inte riktigt vet hur det blir så är det definitivt inte läge att mecka med sadlar..
Jag tycker otroligt mycket om hästen för många saker och tycker också hon är fantastiskt fin men litar inte på min förmåga att kunna rida henne. Det hänger nog delvis ihop med min självbild.
Men ju mer vi kommer igång ju bättre känsla får jag och frågan är om jag med mer kontinuerlig träning och om jag lyckas få till ett bättre flow i vår resa än så som det såg ut 2016, att det faktiskt skulle kunna bli bra ändå. Men som sagt, jag får se vad som händer.