I onsdags under värsta snöyran skickar en som bor på gården där hästarna står att Loppan varit på rymmen. Hon såg en häst i paddocken som sprang så fint, dock med täcke och utan ryttare. Osedvanligt korkat att rymma dit
..
Hon tog givetvis in henne och även Bellona som stressat upp sig rejält. Änglavakt ändå, att hon var hemma och kunde ta rätt på hästarna. Men hoppas inte det dragit upp nå mer på Bellis som ska åb på onsdag..
Halvkul att sen gå och laga staket i yrande snöblåst och blött och plumsigt..
Inga synliga skador iallafall så långt.
Torsdag när vi tar in hästarna så är det en rejält halt Loppa. Trampat av sig en sko
..
Ser liiite mindre halt idag men jag är sjukt orolig. Orka en konvalescent till där uppe dessutom. Det är bökigt och ledsamt nog med sjuka hästar men när man inte har det hemma och kan styra som man vill riktigt med sjukhagar mm..
Nu står båda inne på box. Bellona behöver ju det inte i sak men hon klarar sig inte utan Loppan fastän hon ser dom andra två, utan vandrar eller springer och det känns som obra för hennes skada i den här väderleken/underlaget. Så, jippi..
Håll en tumme att det bara är en liten vrickning som jag kan vila ut men frågan är hur länge jag liksom vågar vänta? Onsdag är ju Bellonas tur och Loppan kan jag inte ta med mig så frågan är måndag ( jobbar kväll) om det är fortsatt lite hälta eller om jag isf ska vänta till torsdagen då jag är ledig?
Ingen svullnad/värme eller ökad puls direkt vad jag kan lokalisera men inte ren i skritt även om det är mycket bättre än i torsdags...