Nowalex Focus

B

babyfoal

Hej!

Någon som vet något om detta märke och dess barnvagnar?
Någon av er som rentav har en sådan?

Sv: Nowalex Focus

Vi har en sådan, och jag gillar den inte...Jag tycker den är alldeless för mjuk i fjädringen och på vår går det iaf inte att ändra så den blir fastare, spännen till liggdelen har blivit dåliga och är jättevsåra att öppna och stänga. Den är klumpig och osmidig. men billig o ser väl helt ok ut, men jag har börjat tycka den är ful för att jag är :devil: på den =P hehe

Vi köpte våran som ny och har enbart använt den till sonen som är 4 månader. Det som är bra med den är att den har en ganska rymlig liggdel. Den är mkt väl skött, förvarats inomhus då den inte används och den har enbart blivit utsatt för lätt pudersnö som man lätt kunnar skaka av innanvi gick in 1 gång och lätt bris/dugg 1 gång o har ändå rostat på metalldelarna på sufletten m.m.

Sittdelen har vi inte testat än o kommer inte göra heller utan om någon månad när det blir dags för det, så köper jag en ny vagn av annan sort.

Men det finns säkert andra som har bättre erfarenheter =) Smaken är som baken och olika vagnar passar olika familjer =)

Det var ju tråkigt att höra, tyckte att de såg så fina ut och man får mycket med för pengarna (funderade i såfall på det stora paketet med bilsitsen, åkpåse mm.)
Tog det lång tid innan du fick din från beställning?
Får man fråga vilken färg du valde? Har du någon bild du kan lägga upp eller pm;a?

Men, att de rostar så snabbt är ju ingen höjdare.
Klumpig kan jag nog överleva.
Tycker bara att de kända märkena tar sanslöst idiotiska priser för något man använder så kort tid. Då känns det som att jag hellre köper en halvbra vagn och sätter in x antal tusenlappar som sparas, på barnets sparkonto.

Tusen tack för ditt svar i alla fall :bow:

Tror jag har en sånn.:D

Prisvärd vagn absolut. Bra fjädring. Roliga färger. Vi togpaketet med åkpåse och den varrejäl och bra.

Nu har jag en begagad emmaljuga city cross (ville ha en rosa :angel: vagn) och jämför jag de vagnarna är emmaljungan större och mer lättrullad.

Eller så köper man en bra vagn av bra kvalitet begagnat, så spar man massor av pengar och har dessutom en vagn man är nöjd med :)

Eller så köper man en bra vagn av bra kvalitet begagnat, så spar man massor av pengar och har dessutom en vagn man är nöjd med :)

Kan man absolut göra.
Känns roligare att ha råd med en helt ny (för vår del då- säger inte att det är något fel på begagnat) och då vi väntar vårt första barn, så har jag ingen vagn att jämföra med ;)
Ville bara höra vad andra har för åsikter om just denna vagn.

Aha ja jag tänkte mer på det du skrev här :
Tycker bara att de kända märkena tar sanslöst idiotiska priser för något man använder så kort tid. Då känns det som att jag hellre köper en halvbra vagn och sätter in x antal tusenlappar som sparas, på barnets sparkonto.

Då köper iaf jag hellre en bra vagn och ändå sparar tusenlappar, men smaken är som baken ;)

Huvudsaken är ju att man själv blir nöjd och glad i slutänden :D

Aha ja jag tänkte mer på det du skrev här :

Då köper iaf jag hellre en bra vagn och ändå sparar tusenlappar, men smaken är som baken ;)

Huvudsaken är ju att man själv blir nöjd och glad i slutänden :D

Visst är smaken som baken, och ibland undrar jag om jag har fler än en bak, då jag alltid ska vara så himla velig...! :D

Idag har jag gått 20+0 och känner att det börjar bli ok att titta på barnsaker.
Däremot inte köpa något.

Så jag har gott om tid att ändra mig hundra gånger till, undrar vad det blir i slutändan ;)

Velig var jag också när det gällde vagn, men när vi väl bestämde oss så kändes det så rätt.

Nu står den här hemma och bara väntar på att få köras ;)

Velig var jag också när det gällde vagn, men när vi väl bestämde oss så kändes det så rätt.

Nu står den här hemma och bara väntar på att få köras ;)

Idag ska vi ut och titta på vagnar i butik och provköra.
Så kan jag fundera några månader till.
Hur långt gången var du när ni köpte vagn?

Det finns ju väldigt många fina begagnade av de bra och dyra märkena, till bra priser, har jag sett idag... :o:idea:

Idag ska vi ut och titta på vagnar i butik och provköra.
Så kan jag fundera några månader till.
Hur långt gången var du när ni köpte vagn?

Det finns ju väldigt många fina begagnade av de bra och dyra märkena, till bra priser, har jag sett idag... :o:idea:

Jag minns inte exakt men i vecka 28-29 kanske det var ? :D

Nu är jag som sagt supernöjd:laugh:

Köp en hesba eller en bugaboo så har du en vagn som du kommr att älska hela vagnperioden.

Billiga vagnar går BARA sönder o det i sin tur slutar bara i att man inte kan gå ut för hjul o chassi som sagt är trasigt..

Jag tog kanske i lite smått haha när jag skrev första gången som sagt jag var lite arg på den :angel:

Den funkar, det är inte så att den är oduglig alls, men jag personligen har skaffat mig högre krav under tiden, jag hade ingen som helst erfarenhet el uppfattning av barnvagnar innan denna då detta är min första! Man kan helt säkert vara nöjd med den hela barnvagnstiden! Som sagt olika vagnar passar oilka familjer :)

Den är billig och jag gissar att man får det man betalar för, utan att den är skräpig så att säga.

Bilder har jag någonstans måste letas fram dock. Den är brun och beige-fina färger tycker jag. Vi köpte den helt ny och oanvänd av en kompis så jag vet tyvärr inte vad leveranstiden är.

Det skulle jag inte säga känns som det är ngn risk för med denna vagn, vi har aldrig haft några sådana problem iaf.

Beror ju på vad man skall ha den till - Bugaboo är ju sådär bra i skogen till exempel ;)

Jag har tre vagnar just nu :o Och hade en till men den har jag sålt vidare. Jag köpte en Brio (beggad, ligg och sitt) för att ha en rejäl vagn för skogspromenader etc, och den är ju skitbra, tar sig enkelt fram och är mjuk och gungvänlig. MEN, usch vad tung att lyfta i och ur bilen och så ... därför hade jag en lättare shoppingvagn med svängbara hjul när vi skulle ut & handla (också med ligg och sitt). Just den har jag sålt nu och köpt en ny Brio Race, för Elina vill se sig omkring lite mer och då köpte jag den ny, den skall man ju ha läääänge.

Sen har jag ju lilla vagnen som jag fäste babyskyddet på. Nu har hon inte babayskydd mer och den vagnen står och väntar på att användas ;) Men den blir en bra sulkyvagn sen när Elina är några månader till!

Jag har hellre flera vagnar. Skulle jag köpt en ny Brio för 8-9000 hade jag nog inte känt att jag kunde kostat på mig en shopping/stadsvagn också, liksom.

Kan tillägga att jag köpte mjukliften till Brion ny, för att jag ville att hon skulle ha nytt precis i början och när hon låg ner så mycket. Den kostade iofs 100 kronor på rea :D

Jag har en sådan. Jag tyckte den var bra och snygg, den enda nackdelen är att tryckknapparna går sönder lätt. Jag är/var nöjd med min.

NEEEJ!!!

Jag har en sån, i garaget. Slutade använda den då bromsen slutade funka. Den känns billig, suffletten är jätteliten/kort, knapparna dåliga, blä. Tycker jätteilla om den!Regnskyddet som följde med (vet inte om det var specifikt för den vagnen, har slängt det,) gick sönder första gången vi använde det... Det enda positiva var väl att det var gott om plats i liggdelen, men det väger ju inte upp om vagnen helt plötsligt rullar iväg...

Köpte en beggad teutonia istället som jag älskar! Mycket hellre en schysst begagnad vagn än en ny billig skitvagn.

:)

Jag håller med. Jag kan inte förstå varför det ska vara så speciellt med första vagnen till första barnet? :o Det är ju liksom bara en sak som man drar runt barnet i och är det bra kvalitet på vagnen håller den i många år och är den då lite begagnad spelar ingen roll.

Vi köpte vår vagn för under halva priset och den var använd 7 månder. En begagnad vagn behöver ju inte betyda att man köper en 7 år gammal vagn med rutig klädsel.

Många köper ju stora ligg/kombi-vagnar och ångrar sig sen eller orkar inte släpa runt på den när barnet börjar sitta upp så det finns jättemycket fina vagnar att köpa billigt!

Om jag jämför vår EL med skruttvagnen som vi har på landet hade jag aldrig köpt en ny fast billig vagn. Den billiga vagnen har urkass fjädring och den blir knappt liten när man fäller ihop den!!! Den tar upp hela jäkla bagaget och när jag skickade den med flyg fick jag dela den för den gick inte in i en plastpåse. Då insåg jag vad man vann på att köpa en lite dyrare vagn. Ja sen är ju alla detaljer plastigare. Sufletten går inte att fälla ned lika långt för att skydda mot solen osv.

Vilken vagn var det du köpte och sålde? Visst var det en som var rätt så lik Bugaboo Cameleon?

Har du koll på Teutoniamodellerna? Min svägerska har en sådan och den var rysligt liten. Den gick in på tvären i deras bagage!! Men jäkligt tung. Den vägde nog mer än min klump-Emmaljunga...

Liknande trådar

Gravid - 1år Fick efter min tredje graviditet åderbråck på ena benet, inte särskilt mycket. Men det har blivit mer och mer hela tiden sedan dess, nu...
Svar
10
· Visningar
861
Senast: Humla
·
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
653
Senast: Bufera
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
683
Senast: Svartkatt
·
Småbarn En vän till mig är gravid och väntar sitt första barn. Hon bor i Tyskland. Jag håller på att sätta ihop ett litet paket med bra att...
Svar
2
· Visningar
1 001
Senast: gulakatten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Autistisk bror
  • Hemmasittare

Hund, Katt, Andra Djur