Jojojosefine
Trådstartare
Hej, min häst rids just nu på ett Nova bett men hon blir väldigt stark när jag ska hoppa med henne så jag har funderat på ett lite skarpare bett har ni något förslag på de?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kanske inte, men det drar åtminstone inte i hästens mun och det är det jag personligen inte gillar med skarpa bett.Fast hackamore är ju inte direkt milt.
Hästar är mycket känsliga över nosryggen, minst lika känsliga som i munnen, så att just hack skulle vara så juste köper jag inte. Alla mina hästar rids med bettlösa alternativ (bettlöst utan hävstång) och det är lika ridbara på det som på bett så hävstång i munnen eller över näsan måste vara jämförbart eller närapå jämförbart. Jag ser verkligen inte hack som särskilt milt - även om det nu råkar sitta utanför munnen.Kanske inte, men det drar åtminstone inte i hästens mun och det är det jag personligen inte gillar med skarpa bett.
Jag skrev aldrig att det var milt heller, skrev bara att jag ridit på det en gång och att jag inte gillar skarpa bett.Hästar är mycket känsliga över nosryggen, minst lika känsliga som i munnen, så att just hack skulle vara så juste köper jag inte. Alla mina hästar rids med bettlösa alternativ (bettlöst utan hävstång) och det är lika ridbara på det som på bett så hävstång i munnen eller över näsan måste vara jämförbart eller närapå jämförbart. Jag ser verkligen inte hack som särskilt milt - även om det nu råkar sitta utanför munnen.
Hästar är mycket känsliga över nosryggen, minst lika känsliga som i munnen, så att just hack skulle vara så juste köper jag inte. Alla mina hästar rids med bettlösa alternativ (bettlöst utan hävstång) och det är lika ridbara på det som på bett så hävstång i munnen eller över näsan måste vara jämförbart eller närapå jämförbart. Jag ser verkligen inte hack som särskilt milt - även om det nu råkar sitta utanför munnen.