Nova bett storlek?

Jessica91

Trådstartare
Rider idag min häst på ett tredelat sötmalmsbett. Han går bra på detta men tänker att jag skulle köpa ett bett till att variera mellan. Har spanat på Nova bettet men funderar över vilken storlek man ska ta. Han har 13,5 cm i det tredelade och det passar perfekt. Nova finns bara som antingen 13 cm eller 14 cm. Skulle 13 funka tro?

Novabetten mäts på ett annat sätt (från mitten av ena hålet till mittan av andra hålet) än andra bett (från "innerkanten" av ena hålet till innerkanten av andra hålet), och därför upplevs dom som mindre i storleken än andra bett. I och med det skulle jag absolut välja strl 14:)

Förlåt för jättedålig förklaring:o

Liknande trådar

Utrustning Som rubriken råder så är jag inne på att skaffa antingen ett Nova bett eller ett poponcini bett, Jag är orolig att nova bettet ska gå i...
2
Svar
27
· Visningar
2 624
Senast: villhöver
·
Utrustning Innan jag envisas för mycket så tänkte jag höra efter här. För någon vecka sedan hade Hööks i Sisjön jättestor sadelutförsäljning...
Svar
9
· Visningar
968
Senast: Tora
·
Utrustning Det börjar bli dags att börja fundera på att kanske ta sig ut på någon dressyrstart i sommar och jag behöver bettips eftersom man inte...
Svar
17
· Visningar
1 438
Senast: Fazeem
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 083
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18