Noskvalster...

A

Anna_Nyberg

En kompis till mig var hem och hälsade på häromdagen med sin hund. Jag har, som en kanske vet en liten kanin, Harry, som är min sambo... förtillfället bor han hemma hos mina föräldrar och kommer att flytta hem till mig nästa helg. Saken är den att min kompis hund visade sig ha noskvalster!!! Och jag är fundersam om detta kan smitta till kaniner??? :confused:

Jag kommer visserligen att STORstäda min lägenhet innan Harry kommer hem MEN bör jag vara ängslig??

//Anna

min hund hadde noskvalster,jag tog den till veterinär och frågade om den kunde smitta mina katter,det kunde den inte,
derför tror jagi nte den smittar din kanin.
men ring å hör med veterinär för säkerhets skyld.
får din kanin noskvalster är deti nte så farligt endå,och det är lätt att behandla bort igjen.

Liknande trådar

Däggdjur Jag har ett sjukt sug efter ett nytt husdjur. Vill egentligen ha kanin eller hund, men det funkar inte med nuvarande boende och stall...
2
Svar
21
· Visningar
2 836
Senast: Scata
·
Övr. Katt Hej! Jag och min familj har nyligen upptäckt tjusningen med fricamping, vi far runt i ett taktält, men har ännu inte varit iväg längre...
Svar
1
· Visningar
421
Senast: gammalek
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 043
Senast: Amha
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 818
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar