Nosgrimmor

sweet_knorven

Trådstartare
Jag är på jakt efter en svart rätt så bred aachen nosgrimma med svart foder, jag har en skimmel så vitt foder lär ju inte bli särskilt lyckat. Nosgrimman ska fungera tillsammans med den på H**ks från Horseheadge som kostar 249:-.

Jag har tyvärr inte lyckats hitta någon nosgrimma ännu och börjar fundera på ifall det ö h t säljs nosgrimmor "löst"? :confused:

Sv: Nosgrimmor

Kolla med någon butik som säljer Jacsontränsen. T.ex. Lillhästen gör det www.lillhastenistav.se de kan säkert ta hem en nosgrimma åt dig om det är så och du borde inte behöva betala full fraktkostnad om det bara är en nosgrimma (den kan ju inte väga så mkt ?)

Jacsontränsen är billiga men ändå av bra kvalité. Har själv ett Jacsonträns av modellen Boheme fast jag har bytt till en remontnosgrimma i stället. Vet även flera andra som är väldigt nöjda med sina Jacsonträns. Det billigaste Jacsontränset på Lillhästen kostar 220:- och min remontnosgrimma därifrån kostade runt hundralappen, minns inte exakt.
Men frågan är om det lönar sig för dig och köpa en nosgrimma bara, de är ju ändå rätt dyra?

Jacsontränset Boheme kostar på Lillhästen 250:- och det finns i brunt och svart med vit fodringen. Upplevde själv nosgrimman bredare än vad den är på bilden. Sedan finns det ett träns som heter Novarro, där är nosgrimman ännu bredare. Ska också gå att få med vit fodring och man får välja om man vill ha med mässings eller stålspännen. Detta kostar 290:-.

Så frågan är om det inte blir 'billigare' för dig - kommer nog inte kostar så himla mkt mer i alla fall att köpa ett helt träns från t.ex. Jacson än att köpa bara en nosgrimma.
Men kolla på Lillhästen vad de tar för en nosgrimma från Jacson annars. De finns alltså inte med på nätet utan du får ringa eller maila och fråga, har de inte hemma så tar de säkert hem åt dig!

:bow: Tackar så mycket för svaret! :D

Var kan man köpa dessa då? Går de att beställa internet? Kan man se bild på dem osv nånstans?

Tack så mycket för tipset :D , och jag har faktiskt funderat på ifall det inte blir billigare med ett helt nytt träns ändå.

Liknande trådar

Utrustning Hej allihopa! Jag köpte en svart dressyrsadel i förra veckan och letar efter ett snyggt dressyrträns. Det finns en hoppsadel med...
Svar
10
· Visningar
1 363
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 237
Senast: Johanna1988
·
Utrustning Jag skulle behöva byta ut nosgrimman på ett av mina träns, då den är för bred för hästens nätta huvud och därför ger skav vid ridning...
Svar
8
· Visningar
1 761
Senast: Vingra
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok En sak som i alla fall är helt fantastisk är att: min sömn har hittat tillbaks till mig!!! :banana: Jag har nu under snart 4 veckors...
Svar
0
· Visningar
410
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka