Nosgrimma?

Matinee

Trådstartare
Vad är detta för nåt på nosryggen? Är det en underbar liten nosgrimma?
Någon som vet? Har aldrig sett det förr. Vart hittar man en sådan? Har kollat
på en massa galoppsidor, hittar inget om den.

grandnational_15.jpg

Den bara vägrar visa bild.. blir länk hela tiden.

Sv: Nosgrimma?

Jag tycker det ser ut som den typen av nosgrimma som är som en mexikansk/pullar... fast, istället för "i förväg" korslagda läderremmar har man en gummiögla som man lägger i kors och trär under hakan "själv"... hoppas du fattar.

OM det är en sån...så är det ganska vanligt att man snurrar den ett par varv extra i mitten... ska försöka hitta en bild på Funny Legend, som brukar gå med sån...

http://www.galopsport.dk/billeder_2006/funny_legend_4.jpg

http://www.tabygalopp.se/news-all/photos/funny_legend_070529-2.jpg (foto Uppström)

små bilder...men du kanske förstår iaf? :crazy: hoppas ;)

Jaha.. jag hade hoppats på att det var en "färdig" undarbart smal pullargrimma ^^ Väldigt fint iaf :)

I och med att det är en gummiögla så är pullargrimman elastisk, vilket fungerar bra på vissa hästar. Dessa är svåra att få tag på men man kan be tex sadelmakaren på Täby att sy men jag tror de landar på ca 700kr.

Om det är en smal nosgrimma du vill ha så kan du säkert "måttbeställa" en hos något sadelmakeri.

Ne, lite svider det nog :)

Hade jag fått chansen att göra en egen kollektion hade jag helt klart designat ett rundsytt pullarträns :) Fint fint.

Det FINNS nog rundsydda pullar...kanske inte i Sverige, men SÅÅÅ farligt är det inte att ta hem från typ England ;) :)

Liknande trådar

Dressyr Jag hittade en litteraturstudie med ovanstående titel, lite äldre så jag kan inte förstå att jag tidigare helt har missat den...
2
Svar
35
· Visningar
3 146
Senast: Badger
·
Utrustning Min kära dam, en 7-årig PRE-korsning på ca 160 cm, är på träningsläger. Hon har verkligen börjat bli fin men då dyker dilemmat upp att...
Svar
6
· Visningar
1 034
Senast: Barret
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
962
Senast: igbest
·
IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
1 939
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Liten fodertunna?
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈