Nosgrimma med strasstenar på tävling?

Wembley

Trådstartare
Ställer denna fråga på dressyrforumet eftersom jag känner mig lite osäker trots TR.

Jag ska ut på första lokaltävlingen i dressyr nu i helgen och vi brukar till vardags använda oss av en pullarnosgrimma.

På tävlingen är det ju dressyrutrustning som gäller och jag har ett snyggt JW träns med achengrimma i brunt som jag tänkte använda. Dock har nosgrimman (och pannbandet) strasstenar (en rad strass med brunt läder bakom, inte så bred nosgrimma). Är detta tillåtet? Tacksam för er tolkning av TR :)

Sv: Nosgrimma med strasstenar på tävling?

ja har vart ute på en heldel dressyrtävlingar och vad jag vet så är det inte tillåtet med stenar på nosgrimman men på pannbandet, dock så ser man alltit ngn som har det iaf och detta gör mig lite osäker på vad som är rätt.! Men om ja var du så skulle ja inte använda den nosgrimman du har!
Lycka till på tävlingen :)

Jag vill minnas att det inte är tillåtet med strass på nosgrimman.

Kl
Tack för svaren! Synd för det tränset hade definitivt varit snyggare. Nu får det bli ett ihopplock för att matcha lädret i färgen.

Ja, utrustningsmässigt blir vi inte snyggast :D Men, kanske en skön kontrast i sammanhanget :o

För att det står i TR? Precis som allt annat man inte får ha..

Jag tävlade på en lokal tävling i höst och hade då pannband med strass och läder bakom. Och vad jag läst från tidigare diskussioner här på buke får man ha det om det är läder bakom?

Från TR: Pannbandet skall vara av läder, får vara av annan färg än tränset och ev. smyckat med en diskret dekor.

Jag undrar dock vart går gränsen för diskret dekor!? Varför vara så luddiga när de skriver TR *mutter* Men det där måste ju alltså bero lite på arrangören, hur gnälliga de är. ;)

Skickar med en bild på oss och som ni ser glittrar det.:angel:

p9250887_109593883.jpg

Pannbandet är ju inte frågeställningen i den här tråden utan det rör nosgrimman :laugh:

Men absolut är det luddigt formulerat med "diskret dekor". (Som så mycket annat i TR.)

Men det förstår väl jag med, men jag undrar vad det är som gör att det står i TR.

För att du ska få ett korrekt svar bör du nog kontakta SvRF o de som skriver TR, för det är de enda som kan veta varför det är så.

*kl*

Jag köpte ett träns som tag tyckte hade snygg lite annorlunda "passpoal" på nosgrimman (och pannbandet). Jag trodde den var grå, men det visade sig i rätt ljus att det var reflexband. Innan dess har jag tävlat med tränset men efter att jag blev klok på det vågade jag inte chansa utan köpte nytt träns, för att inte riskera att ryka på "dekoren".

Okej :) Jag tänkte bara om det fanns någon anledning till det som jag bara inte hade tänkt på.

Liknande trådar

Dressyr Har lusläst TR men faktiskt inte förstått fullt ut vilka bett som är tillåtna! Min häst har rejäla problem med att använda bett. Av...
2
Svar
27
· Visningar
4 880
Senast: kopparberg
·
Dressyr Min häst har börjat gå riktigt bra i dressyr. Tycker även dressyrtränaren. ;) Jag är hoppryttare av själ och hjärta, men hoppningen...
2
Svar
24
· Visningar
6 779
Senast: kopparberg
·
Dressyr Utdrag från Dressyr TR 2009 Sadling Sadeln skall vara av engelsk typ (se bild), försedd med stigläder, stigbyglar och sadelgjord...
Svar
4
· Visningar
1 074
Senast: Immer
·
L
Dressyr Jag behöver lite hjälp såhär i början av tävlingssäsongen. Har ej TR och vill inte söka på internet efter svar, utan jag lägger min tro...
Svar
6
· Visningar
1 533
Senast: Pazuzu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka