Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tävlar för antingen SNWK eller Brukshundklubben, beroende på vilken klubb som arrangerar, för att lättare komma med på tävling Jag har hittills anmält till fyra tävlingar och har kommit med på alla (har dock bara startat på två av dem).Ni som tävlar: Tävlar ni för Svenska Noseworkklubben för att enklare få plats på tävlingar? Jag anmälde till en TSM NW1 och fick reservplats 47(lottning) Tävlar för min "vanliga" klubb och inte för SNWK(som är arrangerande klubb)
Jag tävlar för min brukshundklubb. Har hittills kommit med på alla tre tävlingar jag anmält till, men ingen av dem var arrangerad av SNWK. Just häromkring är nog inte SNWK så aktiv, så jag har inte tänkt på det. Nosework är inte min huvudsakliga gren, så jag anmäler bara till närliggande tävlingar och ganska få. Kan man tänka sig åka längre och vill tävla mer är det väl en annan sak.Ni som tävlar: Tävlar ni för Svenska Noseworkklubben för att enklare få plats på tävlingar? Jag anmälde till en TSM NW1 och fick reservplats 47(lottning) Tävlar för min "vanliga" klubb och inte för SNWK(som är arrangerande klubb)
Jag skulle så gärna vilja börja köra NW med Nora men vet inte hur jag ska börja. Har hittat en del billiga starter-kit. Är de bra att börja med? Vad ska jag tänka på?
Ni som tävlar: Tävlar ni för Svenska Noseworkklubben för att enklare få plats på tävlingar? Jag anmälde till en TSM NW1 och fick reservplats 47(lottning) Tävlar för min "vanliga" klubb och inte för SNWK(som är arrangerande klubb)
Och @Bapelsin, skulle jag själv gått onlinekurs hade jag tittat på Rackarungarnas. Susanne som har det verkar vara så himla braGå en kurs
Finns bra onlinekurser om du inte vill gå en på plats någonstans. Jag var alldeles för nojig för att göra fel för att göra det helt själv skulle jag skaffa en hund till nu hade jag dock vågat lära in doft själv, men förmodligen ändå gått någon kurs
Och @Bapelsin, skulle jag själv gått onlinekurs hade jag tittat på Rackarungarnas. Susanne som har det verkar vara så himla bra
Och @Bapelsin, skulle jag själv gått onlinekurs hade jag tittat på Rackarungarnas. Susanne som har det verkar vara så himla bra
Ja absolut. Då hållbarheten på flaskan inte är så lång är det bättre att köpa småflaskor om man inte söker jättemycket.Typ detta eller liknande.
Visa bifogad fil 44699
Tack för svar! Har beställt ett sådant kit nu så får jag ta det därifrån helt enkeltJa absolut. Då hållbarheten på flaskan inte är så lång är det bättre att köpa småflaskor om man inte söker jättemycket.
Ikväll var vi på NW-träning hos hon vi gått kurserna för Är supernöjd!
Först två supersvåra utlmhussök (det första klarade ingen, och det andra tog Humla och en av de andra hundarna varsin gömma på efter mycket om och men) Det var ju inte lyckade sök på så sätt att de hittade ska gömmor, men blev så glad över Humlas inställning, nosen var igång hela tiden, hon gav inte upp, och klättrade tom upp på saker utan att jag bad henne
Sen körde vi ”behållarsök” inomhus. Först två sök med dolda gömmor i Duplo-figurer. Båda klarade vi snabbt. Sen ett dolt sök i toarullar. Där blev hon tyvärr skrämd av en av de andra hundarna som började vrålskälla, men jag är så glad att hon efter det kunde fortsätta söka rätt direkt på (vi flyttade gömman till andra änden av lokalen för att slippa den aggressiva hunden) och hittade gömman supersnabbt! Så stolt över min fantastiska hund
På söndag gör vi vår första ”tävling”. Clear round med tre sök (alla förutom fordon tror jag ) Hoppas och tror att vi klara behållarsöket, resten blir på erfarenhetskontot