Nosar mellan mina ben!

Koppen

Trådstartare
ALLA, jag menar alla, hundar nosar mellan mina ben. Även dom jag aldrig har hälsat på förut! :mad: Varför gör dom det?? Vissa hundar får jag riktigt putta bort ifrån mig.
Det är så djä*la irriterande att jag har slutat hälsa på hundar! Kan nån berätta varför dom gör så?

Sv: Nosar mellan mina ben!

Louise skrev:
ALLA, jag menar alla, hundar nosar mellan mina ben. Även dom jag aldrig har hälsat på förut! :mad: Varför gör dom det?? Vissa hundar får jag riktigt putta bort ifrån mig.
Det är så djä*la irriterande att jag har slutat hälsa på hundar! Kan nån berätta varför dom gör så?

Du Luktar gott säkert!:d

en del hundar kan vara så om nån har haft månta att det luktar speciellt då.

Jag har hört att det beror på att de ser mig som ranglåg!
Men jag tycker inte det stämmer eftersom alla hundar gör det.

Jag kanske ska sluta duscha... :crazy:

Louise skrev:
Jag har hört att det beror på att de ser mig som ranglåg!
Men jag tycker inte det stämmer eftersom alla hundar gör det.

Jag kanske ska sluta duscha... :crazy:

nja hundar gillar lukt av dött så gör inte det :rofl:

Tjaaa...fyllehundar brukar ju kunna bete sig omoget. Annars vet jag inte...
Du har inte "taxöron"?

Jag skulle nog tro att du bara träffat "ohyfsade" hundar. Är det båda könen eller bara hanhundar du träffat på?

Du är inte gravid eller har mens (varje gång du träffar en hund ;) )? Min hanne kör bara upp nosen i skrevet på gravida kvinnor eller kvinnor som har mens. ALDRIG på män eller icke gravida. (Med mens vet jag inte 100, har inte frågat heller, mer än närmaste släkt och vänner :D )

Min hane är också väldigt intresserad av mig och kompisar osv som kommer hem om de har mens eller ägglossning. Men vi har lärt honom att det är fult att nosa i skrevet så han gör det inte längre men kan vara väldigt kelig istället.

Jag har läst att hundar luktar varandra i rumpan för att avgöra om det är en tik eller hane, vän eller fiende. Och att dom gör samma på människor av samma anledning. Sen om det stämmer vet jag inte. Men klart är ju att man luktar väldigt gott när man har mensen:D

ponygirl skrev:
Jag har läst att hundar luktar varandra i rumpan för att avgöra om det är en tik eller hane, vän eller fiende. Och att dom gör samma på människor av samma anledning. Sen om det stämmer vet jag inte. Men klart är ju att man luktar väldigt gott när man har mensen:D

Har hon en framstjärt då? :rofl:

Morran skrev:
Du är inte gravid eller har mens (varje gång du träffar en hund ;) )? Min hanne kör bara upp nosen i skrevet på gravida kvinnor eller kvinnor som har mens. ALDRIG på män eller icke gravida. (Med mens vet jag inte 100, har inte frågat heller, mer än närmaste släkt och vänner :D )

Han borde ju vara mycket billigare än en barnmorska?
Bara att samla ett tiotal misstänkt gravida i samma rum och låta honom gå fram och markera hos den gravida?
Inga kostsamma fostervattensprov, bilder, undersökningar mm.
Eller varför inte låta honom extraknäcka på gymnasieskolor, så tjejerna slipper gå och fundera?

Kanske hyra ut honom till ungdomsmottagningen? Skall bara träna upp färdigheterna i klamydia och gonorrésök också, så sparar kommunen massa pengar på subventionerade prover på ungdomar!

Mögelhund- klamydiahund, skillnaden kan ju inte vara så stor? :rofl:

Vad smarta ni är! :rofl:
Jag ska genast boka upp en hund här på jobbet! Han leder "luktligan"!

Hm.. Min hund luktar en där bak så fort man kommer åt. Han är ju så liten så han når inte upp, men sätter man sig på huk eller lägger sig på soffan så kommer han och kör in huvudet mellan bena :rofl: :crazy: Och det kvittar vilken dag/månad/vecka, han gör alltid så. Och inte "framrumpan", utan där bak.
Han luktar sin hundkompis där bak också ganska ofta..

Du har fått bra svar. Hundar luktar ju faktiskt varandra i häcken som en del av en hälsningsprocedur, så att de ibland gör det med människor också är inget konstigt för dem (även om vi tycker att det är lite ohyfsat :p). Jag håller också med om att det oftast är hanhundar som är extra intresserade vid vissa tillfällen, vilket ju också är helt naturligt, de måste ju ha koll ;) Sen är ju hundarna individuella också, en del är mer "på" än andra.

Mycket pinsamt!

Min schäfer tik luktar aldrig någon i "vinkelhaken" mer än min sambos syster! Det börjar bli ytterst pinsamt! Detta är just den enda människa hon luktar på det viset på....... hon har väl kanske en konstig tarmfunktion vad vet jag:crazy:

Liknande trådar

R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 085
Senast: Red_Chili
·
Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 645
Senast: Tonto
·
Hundträning Jag behöver alla råd hur jag ska hjälpa min hund som jag uppfostrat helt fel. Jag har gjort henne rädd och osäker. Vid hundmöten har jag...
Svar
7
· Visningar
679
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Mötte en kvinna ute i skogen som frågade om hon fick hälsa på mina hundar och jag svarade absolut men dom är smutsiga och kommer hoppa...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 989
Senast: Stergo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar