noromectin.

Sv: noromectin.

Vad jag vet så tar det blodmaskar, springmask, spolmask, fölmask/trådmask, lungmask, nackbandsmask, magmask och mot styngfluganslarver.
 
Sv: noromectin.

Ja fast inte bandmask och nån till tror jag. Är inte säker. Bandmask tar det inte i allafall.
 
Sv: noromectin.

Alla utom bandmask. Noromectin, Ivomec, Bimectin och Eraquell tillhör samma grupp, Ivermectin..är i princip samma alltihopa.
 
Sv: noromectin.

off topic
Jag har verkligen gått på deras reklam, men den ligger verkligen bra i handen för mig med små händer:love:
 
Sv: noromectin.

Om de har bandmask har hästen det året om. Hästen får i sig bandmasken via ett gräskvalster. Så antingen finns det på gården, eller så finns det inte. 65% av Sveriges hästar bär på bandmasken.
 
Sv: noromectin.

Och Equimax.
Equimax tar alla mask i alla stadier (blodmask och bandmask).

Banminth (dubbeldos) tar ca. 80% av vuxna bandmask men ingen larvstadier.
 
Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Hästvård Ni som har haft häst som har haft bockhov som små men som rättades till i god tid. Är detta något som påverkat era hästar i vuxen ålder?
Svar
2
· Visningar
272
Senast: Hedinn
·
Hästvård Nån med erfarenhet av hovbensfraktur? Min häst blev halt på ett bakben och hoppade på 3 ben. Kan efter smärtstillande både gå och stå på...
2
Svar
25
· Visningar
1 762
Hästvård Jag har nog varit otydlig innan! Jag vill veta om det är någon som har fått samma diagnos på sin häst som jag fått på min häst. Han...
Svar
1
· Visningar
480
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
22
· Visningar
1 309

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp