Josssefine

Trådstartare
Har en dräktg tik(ej kollad) som är idag på ca dygn 15, men nu blöder hon:crazy:.. det är inte blod som i början av löpandet, utan detta är mer "trögflytande" och mycket mörkare..

KAn detta betyda att hon ej är dräktig?

Sv: Normalt?

Det kan förekomma en blödning ca 3 veckor in i dräktigheten utan att det är något fel, men min rekomendation är att ni pratar med en veterinär.

okej, själv varit med om det? Har tagit kontakt med han hunds ägaren.. Ska se vad han säger..
Första gången för oss båda:P så det är spännade men samtidigt oroande..

En av mina tikar hade en sådan blödning. Enligt min veterinär, så var det mest troligt några valpar som resorberades..

Hon fick dock 7 fina friska valpar i alla fall till slut :)

Min tik blödde så och då var det livmoderinflamation hon utvecklat :cry:

Prata med vet. Håller tummarna för att det blir valpar hos er!

Det är alltid att rekomendera att prata med vet. när en parad tik har en blödning. För som sagt; man kan ju ha den oturen du mfl. haft och att det är en pyo i begynnelse, vilket inte är bra och alltid kräver vet.vård.

Jag hoppas tiken mår fortsatt bra i alla fall?

jodå hon är pigg och glad, ska se om jag får tag på en vet så man kanske kan rådfråga..

Men i dräktigheten brukar de bli lite slappare?

pratade med han hunds ägaren idag, han har koll på min ras:p haha
han sa att det kunde vara dåligt om det luktade illa, men annars va det ingen fara..
HAn sa att det troligen kommer övergå till nått som liknar äggvita:P

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
846
Senast: animalasia
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 260
Senast: Red_Chili
·
Hundhälsa Min yngsta hund (2 år) vill efter ett tag inte äta den maten hon tidigare ätit. Till en början fick hon torrfoder, och det kunde gå...
Svar
15
· Visningar
669
Senast: YlvaG
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 822
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka