Normalt vattendrickande?

movi

Trådstartare
Nu vet jag ju att det är olika för alla och vad dom uför,osv,men på ett ungefär! vad är normal vattenkonsumtion för en vovve på ca 40kg?
Tycker att min hund slafsar vatten i tid och otid inne..letar gärna upp en vattenpöl eller dike ute!
Tänkte jag skulle mäta hennes vattenkonsumtion,den kanske är normal,att hon inte dricker så mycket varje gång! Och är den väldigt hög,ja då får man ju kontakta vet!
Eller om det blir så,hon är livmoderopererad och äter inkontinenspiller..
För ringer jag vet,då vill dom ju veta mängden hon dricker,så det ska jag börja mäta,men önskar mig en ungefärlig mängd att jämföra med!

Sv: Normalt vattendrickande?

Jag har hört ½ till 1 dl per kilo kroppsvikt. Vet inte om det stämmer..
Min tjej dricker ca 5 dl per dygn o väger 7 kg.

Vi tyckte att svärmors hund drack mycket (o alltid). Mätte upp vatten o gav. Det visade sig att hon drack ca 9 dl o väger 13, en cocker spaniel är det. Tydligen dricker hon väldigt ofta, men lite.

Så det kan löna sig att mäta upp en dag eller två så slipper man vara orolig. :D

Sv: Normalt vattendrickande?

Ja,då ska hon inte dricka mer än 4L,så vet man på ett ca,nu tycker jag att 4L låter mycket,men man kan ju ligga på ca 3L eller nåt sånt!
Det är ju heller inte så varmt ute,och man kan ju även ta det lite lugnare med motionen,behöver ju inte ta värsta race-rundorna under mät-tiden,utan vara lite "normal"..

Liknande trådar

Hundhälsa Hej på er, nu behöver jag lite expertis! Vi har köpt en ny hund för ungefär en månad sedan, en 2,5 åring Boston Terrier. Hon är underbar...
2
Svar
21
· Visningar
3 580
Senast: Wingates
·
Hundhälsa För en och en halv månad sen började min 14 åriga jack russell kissa inne. Jag tror inte han vet att det händer, det rinner liksom bara...
2
Svar
34
· Visningar
8 115
Senast: Dopy
·
Hundhälsa Hej! Jag står i ett svårt dilemma, min Malinois hane Herax på 3.5år har sen dec 2020 haft rörelsestörningar och olika symptom ifrån...
Svar
2
· Visningar
2 373
Senast: WildWilma
·
Hundhälsa Hej! Skriver här för att höra om någon varit med om något liknande. Brukar ju finnas klokt folk här inne som kanske har erfarenhet om...
Svar
13
· Visningar
5 528
Senast: Dopy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31