domesticus
Trådstartare
Jag har en äldre kvalitetssadel hemma på prov (från ett företag). Vad är era tankar/kommentarer om detta?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Den är inte ny och ser små skavd ut på sina ställen. Som behagnade sadlar blir. Ser även ut att behöva lite puts.
Jag tycker den ser galet sliten ut. Köpte just en 19 år gammal Childeric och den har nån lite repa och är blekt i lädret på sitsen, men alla sömmar perfekta, den är jämn osv. Så den har helt normalt slitage, men sadekn du visar är rent ut misshandlad.
Jösses vilken dåligt skött sadel, sådär ska inte en bra skött begagnad sadel se ut. Min sadel hade efter 10 år aktivt användande inte en repa på sig nästan, och då var den ändå använd mycket även ute i skogen.
Hur ser du på hur bossorna sitter fast? (Eller, inte sitter fast?)
Det är inte helt lätt att se på de första fotona. Olika sadlar är sydda lite olika. En del har fler stygn o sömmar som är svåra att se på bild. Så hur ska jag se det?
Det är väll bara att lämna till baks sadeln om du har den på prov?
Vet du hur gammal den är?
Går det att fixa? Kan de eventuellt fixa den åt dig?Jag får se vad de svarar idag Förhoppningsvis går den att rädda och vi kan komma överens om något! Sadeln låg nämligen riktigt bra på min svåra häst, så det känns så typiskt att skicket sätter käppar i hjulen
Går det att fixa? Kan de eventuellt fixa den åt dig?