Normal, vid, x-vid

A

artchie_1997

Vad jag har fått för mig är normal bomvidd 30, vid 31, och x-vid 32.
Sen läste jag i Hööks katalogen, på stubbens sadlar att:
Nu finns sadlarna även i x-vidbom, 33,5"!
Min häst behöver 32 i bomvidd. Om det då står vid, i katalogen kan jag köpa en sådan? eller är 32=x-vid? :confused:

Tack för svar!
p.s. är det någon som har en av thorowgoods sadlar, selecta 3 in 1? är den bra? (går att beställa från Hööks)

Bomvidder varierer noe helt sinnsjukt... :( Man måste se an sadelmärket. Stubben 32 är inte spesiellt vid...

Mät graderna istället.
Bomstorlekar som mäts i centimeter är inte mycket att lita på, ty alla märken är olika. :smirk:

Liknande trådar

Utrustning Har googlat i en timme nu men hittar inget svar på min fundering! Hade ut en sadelutprovare igår, och vi kom fram till att min häst ska...
Svar
3
· Visningar
5 026
Senast: mooi
·
Utrustning 3 frågor i samma tråd.... tycker det är onödigt att skriva två skilda trådar då alla frågorna gäller samma sak: sadlar. 1. Jag har en...
Svar
3
· Visningar
1 230
Senast: Spyro192
·
Utrustning Nu är det då dags för den enformiga hoppryttaren att köpa sig en dressyr sadel. Har engång i tiden haft en Morris & Nolan (gold...
Svar
0
· Visningar
665
Islandshäst Hej kära bukefalister. Det här är en lång text så ni som orkar ta er igenom den; tack! Jag har ett ganska normalt problem tror jag...
2
Svar
33
· Visningar
8 213
Senast: As_Vegas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18