Norgeresa, vaccination

Philosophia

Trådstartare
Ni som åker till Norge titt som tätt, är det förutom passet och avmaskning tillräckligt om hundarna är vaccinerade med DHPPi för 25 månader sedan?

Hur lång tid tar det förresten att få passet hos veterinären, får man det samma dag eller skickas det senare?

Nu ringde jag till djurkliniken här hemma för att boka tid för pass. Avmaskningen tänkte jag ta på drop-in i Mora. Men då får jag besked om att jag antingen måste rabiesvaccinera eller avmaska för att de ska kunna ordna ett pass. :confused:

Stämmer verkligen det eller är det den klinikens eget påfund?

Nu ringde jag till djurkliniken här hemma för att boka tid för pass. Avmaskningen tänkte jag ta på drop-in i Mora. Men då får jag besked om att jag antingen måste rabiesvaccinera eller avmaska för att de ska kunna ordna ett pass. :confused:

Stämmer verkligen det eller är det den klinikens eget påfund?

Det låter märkligt. Kanske har de blandat ihop kravet på att ordna ett pass vid rabiesvaccination? (Man får alltså inte ge rabiesvacc till en hund om man inte samtidigt gör ett pass).
Ring till en annan klinik!

Det låter märkligt. Kanske har de blandat ihop kravet på att ordna ett pass vid rabiesvaccination? (Man får alltså inte ge rabiesvacc till en hund om man inte samtidigt gör ett pass).
Ring till en annan klinik!

Tack! Jag tyckte verkligen att det lät jättemärkligt. Då kontaktar jag en annan klinik.

Kolla i Orsa. Den kliniken är mycket bättre än Moras.

Liknande trådar

Hundhälsa Min 10-åriga tik (snart 11) har kissat oftare än vanligt de senaste dagarna, och nu imorse såg jag ljusgula flytningar från vulva (inte...
Svar
8
· Visningar
1 008
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
962
Senast: igbest
·
Hundhälsa Jag har gjort en del inlägg här tidigare om min hund som lider av mentala "problem" (vet inte hur annars jag ska beskriva det i korta...
2
Svar
38
· Visningar
3 354
Senast: Sesca
·
Hundhälsa Först och främst. Vi har varit hos veterinären. Hunden har fått mediciner. Allt är "bra". Men jag pallar tydligen inte psykiskt att mina...
Svar
13
· Visningar
1 839
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka