Sv: Norge?

Jag har en följdfråga, som kanske är lite dum, men i alla fall - kan man åka till norge och köpa en valp i så fall? Liksom bara åka dit och hämta hem den när den är 8 veckor utan nåt speciellt?...

Jag försökte läsa på jordbruksverkets hemsida, men tycker att dom har skriivt så luddigt... :crazy: Tex om man vill köpa en valp från Finland så förstod jag det som att man inte kan ta hem hunden förräns den är 7 månader (för att den ska rabiesvaccineras vid tre månader och sen testas efter 4 månader) - stämmer det?

Vad jag vet så är det enda du behöver göra när du köper en valp i Norge är att tulla för den också, men jag är långt ifrån säker.

Skillnaden mellan Norge och Finland är att från F måste man vaccinera mot rabies. Därför den längre tiden vid export därifrån.

Jag har köpt en hundvalp från Norge som fick flyga hem i bur. Hade ingen tanke på ev. tull och ingen sa något när jag hämtade den på flygplatsen. Så hur det är med den saken vet jag faktiskt inte. Häst har jag också köpt och hämtat själv i Norge och dem fick jag tulla in, men då var också moms inblandat.

Liknande trådar

Övr. Hund Vi ska snart hämta valp i Norge. Den kommer vara registrerad i NKK. Jag hittar att man bör registrera om den till SKK men inte varför...
Svar
6
· Visningar
788
Senast: Kilauea
·
Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 953
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
726
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 919

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka