Nomination** och Pas de Seul**??

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Månsane
  • Startdatum Startdatum
M

Månsane

Är det någon som är duktig på fullblod och kan berätta lite om dessa två?
Jag har blivit erbjuden att köpa ett sto med denna stam. Hon har gått både löp och tävlats i fälttävlan.
Men jag kan ju inget alls om denna stam! :confused:

Egentligen är jag mer intresserad av dressyr, men lite fullblod behöver ju inte vara fel med rätt hingst.

Kanske ni kan hjälpa mej med stammen, så får jag spana in stoet ifråga lite mer.

Sv: Nomination** och Pas de Seul**??

Nomination xx föddes i England 1983, brun, e.Dominion (br, f.72 e.Derring-Do u.Picture Palace) u.Rivers Maid (f.77 e.Rarity u.Takette).

Nominations farfar Derring-Do var far till Hill´s Double xx 809 och farfar till Goldmine xx 984s mor.

Åh, Tack!

Lite "ridhästinriktad" endå :smirk:

Fast jag tror jag ska leta vidare efter ett mer dressyrinriktat sto.

Ska jag hålla mej med två ston så får det baske mej vara mera + på både stam och exteriör.

Du kan ju alltid leta upp ett fullblodssto med mycket gång och strunta i stammen :angel: ;)

Apselut! :)

Hade hon haft jättebra gång så hade det ju varit intressant.

Skulle inte köpa häst för bara stammens skull heller, Helst ska ju hästen ha allt ;)
Steg, stam + bra exteriör och interiör. Och gärna meriter på det.

...och billig.... :D

Liknande trådar

Avel Har ett sto som betäcktes (fribetäckning) förra sommaren. Vi åkte från hingsten 1:e juli. Sen dess ingen brunst. Magen har växt men...
Svar
15
· Visningar
3 025
Senast: Karro-Lina
·
Avel Efter trettioelva muskelskador så börjar jag tröttna. Till våren tänkte jag ha en hingst redo, ifall att. :meh: helt ärligt, jag har...
2
Svar
35
· Visningar
5 542
Senast: Unafraid
·
Avel Jag har ett islandssto som är avelsbedömd med helt okej poäng och som har en bra och spännande stam. Stoet är dessutom en väldigt...
Svar
3
· Visningar
1 521
Senast: Marty
·
Avel Har smått börjat fundera på om det är dags att betäcka mitt sto igen, hon blir 16 år nästa år och hade föl som 5-åring. Åren går ju fort...
2
Svar
21
· Visningar
3 818
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka