Nillizan

Trådstartare
Har ni några särskilda nojjor när det gäller mat, under tiden ni är/var gravida?
Sen vecka 9 (är nu i v.11) kan jag verkligen inte äta något i köttväg. Helt hopplöst och inser nu att vad kött/kyckling man har ätit. Fisk går jättebra! Men börjar tröttna på det, finns ju inte några mer alternativ.
Var aldrig kräsen som barn/tonåring, allt kommer nu istället! :crazy:

Äppelkräm med mjölk har blivit en stor favorit! Mycket knepigt! Känner inte igen mig själv. :o

Sv: Nojjor...

Jag vart också sån i början. Nu kan jag äta kött igen :). Har dock inte förlikat mig med kycklingfilé än.
Jag tycker nog att de olika knasigheterna kring mat har ändrats en del under graviditeten. Nu kan jag äta det mesta, men sambon får absolut inte laga mat för då tycker jag inte det smakar rätt till vad mina smakläkar har för krav.

Jag tror inte du är den enda som inte känner igen dig själv. Förra graviditeten kunde jag under en period bara äta grillkorv med pommes på ett visst gatukök. Ganska hopplöst och onyttigt. Enda trösten är väl att det går över.

Jag har egentligen aldrig haft några direkta nojjor på något jag stoppat i mig mängder av.
Däremot är man ju extra känslig för dofter och smaker så det är ganska mycket som jag helt undviker att äta när jag är gravid - även om jag inte kommer på något just nu. Men av det skälet är jag väldigt försiktig med att prova nya maträtter och kryddningar just medan jag är gravid, för det vore ju trist att rata något som egentligen är jättegott.

Jag kan nog äta kokt korv med bröd typ 8 dagar i veckan :rofl: Innan graviditeten åt jag det max en gång i månaden, om ens det, och då åt jag bara ett par st. Nu kan jag lätt klämma i mig 3-4 st och ändå tycka att det är underbart gott VARJE GÅNG :D Min sambo tycker att jag är fullständigt dum i huvudet... :angel:

Så du är långt ifrån ensam!

Jag var så framförallt första graviditeten; kunde inte äta kött alls. Blev mkt rotsaker i ugn med grillade grönsaker när de andra åt grillat kött på sommaren. Hade så hela sommaren, sen gick det över men var väldigt "petig" med vad som gick att äta.

Haha, jag gick åt andra hållet! Fisk, kyckling och fläskkött var för ljust, mesigt och äckligt helt plötsligt, jag kunde leva på nöt- och viltkött. Det var lite läskigt när jag kom på mig själv med att sitta och dagdrömma om hamburgare och köttfärslimpa :d Jag hade jätteproblem med pasta och mat med lite struktur också. Vitt ris eller bara bröd till maten gick bra. Och absolut inga tillagade grönsaker, bläääh! Total omställning från mina vanliga ätvanor mao.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Hej jag heter Californication och jag är gravid. Och jag hatar det. Hatar. Varning för gnäll. Jag hade någon naiv, romantisk dröm om...
7 8 9
Svar
162
· Visningar
18 615
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar