nöjd och glad idag!

Milosari

Trådstartare
nu har "monsterhunden" minina varit på sin andra tävling. vädret var katastrofdåligt med en hagelstorm precis innan vi skulle in, men väl inne var hon jätteduktig! poängen blev inte så bra, men hon hade roligt! TL sa att det var en väldigt glad hund jag hade :D . på förra tävlingen kröp hon igenom hela programmet, men något sådant syntes inte till idag.

håll tummarna nu, för i morgon är det lokes tur...

Sv: nöjd och glad idag!

haha, det kommer nog gå jättebra imorgon!! håller tummarna för er i alla fall..

Vad är loke för ras??

**Grattis** En glad hund är bättre en tråkig hund med 1:a pris!! :)

På min andra tävling jag var på så var jag så nervös innan och tyckte att det var pinsamt att hon rejsat och haft lite bus för sig.

Jag pratade med en tjej som tävlade elit och hon nickade åt ett ekipage och sa att det är inte är roligt att se det där. På planen gick en annan labrador och hon såg ut att huka sig för husse hela tiden. Precis som att han skulle dänga till henne nr som helst. Hon tyckte att det var mycket bättre att se en glad och kanske busig hund.

De fick ett 2:a pris och vi fick ett 3:e pris med tre stycken 10: or och 9:a på helheten!! Så vi kände oss som vinnare ändå! En annan gång så nollade vi hälften och fick 5: or på resten. DET var pinsamt *he he* Trodde aldrig att en hund kunde gå så dåligt. Då sov hon sig verkligen igenom allt. Tävlingen innan så hade vi fått en 10:a på helheten av SAMMA domare :banana:

Klart att det går bra i morron! Vi håller alla tummar och tassar!!

Senast ändrad av en moderator:

*he he* Det var helt rättvist! Jag tror aldrig att jag fått ett betyg som jag känt varit felmotiverat... Varken till det bättre eller sämre faktiskt. Kanske 0.5 hit eller dit, men sånt klagar jag inte på, varken uppåt eller nedåt.

Många som klagar att de inte får rättvist betyg bara för att deras hundar inte rör sig som BC och så vidare. Men jag som dessutom har en FETLABBE och inte ens en schäfer eller dylikt får både 9: or och 10: or när vi förtjänar det!

*fniss* här kommer även mininas utvärdering:

Agge/Minina
Återigen gjorde både Agge o Minina väldigt bra ifrån sig, det var ungegär likvärdigt med Lund, men under svårare förhållanden.
Minina hae en väldigt säker grundlydnad, det som har förändrats under senare tid är att hon blivit mycket självsäkrare. Det visar sig inte bara i att hon ignorerar andra hundar i stället för att anfalla dom, under provet i går kunde man se lite "gå-du-som-du-vill-så-går-jag-som-jag-vill". Dvs ren olydnad. Då höjer vi ribban, Agge ska träna under störning och kräva precision av Minina. Eftersom dom bor i Kalmar så blir det upp till Agges eget omdöme att avgöra svårighetsgraden. Slutpoängen blev 135,5 efter 8-10-7-5-6,5-7-7,5-6-6. Betyget i helhet har jag verkligt svårt att begripa - det finns ingen kommentar till detta.

Liknande trådar

Övr. Hund Efter att min gamla hund gick bort för snart 2 år sedan har nu suget efter en ny hund infunnit sig. Jag hade tänkt att i god tid börja...
2 3
Svar
48
· Visningar
7 359
Hundhälsa blir så trött, ledsen och beskymmrad. Detta blir ett lång och kanske något virrigt inlägg Min fina fina vän dras med en hel del rädslor...
2 3
Svar
41
· Visningar
6 361
Senast: Sezziyanen
·
C
Hundhälsa Hej! Jag vill dela med mig av mina erfarenheter så det kan hjälpa andra. Jag har en snart 11 år gammal schäfertik som haft problem...
2
Svar
26
· Visningar
17 483
S
Övr. Hund OBS! om något verkar "elakt" "idiotiskt" fråga gärna vad jag menar så kan jag förklara.....Mycket i början var väl idiotiskt också...
Svar
8
· Visningar
2 017
Senast: Disen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka