nexxa

Trådstartare
Hej! Funderar på att betäcka mitt sto med Nobel 944 nästa år och undrar vad ni tycker om honom? Temperament mässigt osv?

Visa gärna bilder på era avkommor från honom :bow:

Sv: Nobel 944

Ett bra val tycker jag. En mycket trevlig dubbeltalang med vinst i 1.50 hoppning och placeringar i svår dressyr. Fantastiskt temperament har han och det har han nedärvt i stor utsträckning. Jag har fött upp 6 avkommor till honom och får förhoppningsvis en till i vår.
Du hittar bilder på min hemsida (stallpooh.se) på Nirvana (där ligger ett par foto på Nobel också), Nebraska, Nairobi, Wilma, Whisky och Nike.
Han lämnar bra resning med fina halsar, modern typ och väldigt trevliga att hantera.

Lycka till! :)

Jag har dräktigt med honom i år och väntar föl om ca 2 månader. Återkommer då!
Fölungen blir för övrigt helsyster med Poohs Nike hon hänvisade till här ovan.
Jag valde honom för hans mångsidighet. Jag kände inte att han var någon WOW-hingst förrän jag träffade honom, då föll jag pladask! Ett otroligt vackert huvud och ögon som gjorde att jag smälte, han kändes otroligt mild och vänlig. Där kan man se hur stor skillnad det kan göra bara man träffar hingsten live. Jag såg honom bara i boxen men föll ändå!

Åh vad kul, tack för länken! :)

Jag har nyss köpt ett sto född 2006 e. Litpon mamman har hoppat 140-150 hoppningar, kanonfint pyske!

Jag kände inte att han var någon WOW-hingst förrän jag träffade honom, då föll jag pladask! Ett otroligt vackert huvud och ögon som gjorde att jag smälte, han kändes otroligt mild och vänlig. Där kan man se hur stor skillnad det kan göra bara man träffar hingsten live. Jag såg honom bara i boxen men föll ändå!

Jag säger detsamma. Åkte för ett antal år sedan till Gränsbo för att titta på Bourbon, men det var Nobel jag fastnade för så totalt. Nu var han tyvärr helt fel för mitt sto, så det blev inte han ändå.
Fick exakt samma intryck som du! :love:

Åh vad spännande :bump: :D

Fredag: Jag fastnade för honom bara genom bilden, shit vilken snygging han är!

Åh jag blev helt kär i Nebraska :love:

Ja, det blir man automatiskt! ;) Han har ärvt pappas vackra huvud, och är stallets sötnos!
Här är en söt Nirvana:
nirvanahuvud070503.jpg

Ska följa fölistråden sen :D
Jag ska ju betäcka min nästa år efter 3 års testet..känns som en evighet tills den lilla ska titta ut :D

tillägg: Ni hade betäckt båda era? Samma hingst?

Nä den ena är betäckt med Bayron 885 och det blir då ett helsyskon till min numera 5-åring som är e. Bayron, som i sin tur är betäckt med Nobel 994. :D

Oj jösses ja det gör den verkligen! Din unghäst var ju bäbis 'nyss' :D

Jag rider en häst e. Nobel en del och han är supertrevlig. Nu har denna hästen kanske inte världens gångarter, men han har helt klart talang. Han är vacker och framförallt så kan han hoppa.
Väldigt trevlig att hantera och problemfri. Har själv funderat på Nobel, men står nog över detta året.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
703
Senast: Roheryn
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
514
Senast: Nikan
·
R
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 653
Senast: Raderad medlem 149524
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
851
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka