Islandshästryttare
Trådstartare
Vad tycker ni om det? Tror det är mest ett storstadsfenomen. Innebär är att restaurangen tar betalt om man inte avbokar en viss tid innan. Har sett allt från 200 kronor till 500 kronor per bokad gäst. Jag förstår att no show är problematiskt för restauranger som förbereder råvaror och kanske tar in extra personal vid en fullbokad restaurang och har egentligen inget problem med det så länge det är rimlig summa och man har möjlighet att avboka iallafall samma dag några timmar innan.
Däremot har jag stött på någon restaurang som tar saftigt betalt om man inte avbokat minst 20 dagar innan. Här pratar vi alltså om en vanlig middagsbokning inte bröllop, konferensmiddag eller liknande där jag kan förstå att man har
kostnader lite längre i förväg. De restaurangerna får inte min bokning tycker det är oskäligt. Likadant har jag sett nån restaurang som debiterar en summa efter eget gottfinnande enligt avtalsvillkoren den restaurangen hoppar jag också över att boka på. Det kan ju bli lite vilka summor som helst och det är väl dessutom oskäligt avtalsvillkor.
Har ni stött på detta? Hur ställer ni er till en sån här avgift?
Däremot har jag stött på någon restaurang som tar saftigt betalt om man inte avbokat minst 20 dagar innan. Här pratar vi alltså om en vanlig middagsbokning inte bröllop, konferensmiddag eller liknande där jag kan förstå att man har
kostnader lite längre i förväg. De restaurangerna får inte min bokning tycker det är oskäligt. Likadant har jag sett nån restaurang som debiterar en summa efter eget gottfinnande enligt avtalsvillkoren den restaurangen hoppar jag också över att boka på. Det kan ju bli lite vilka summor som helst och det är väl dessutom oskäligt avtalsvillkor.
Har ni stött på detta? Hur ställer ni er till en sån här avgift?