Njurproblem

Twihard

Trådstartare
Min häst har varit sjuk ett tag. Han har varit indragen/uppdragen eller vad det heter vid skapet och magen. Först trodde vi att det var proteinbrist som han haft förut men nu är en del av veterinärens provsvar klara och pekar på kraftigt felaktiga njurvärden. :( Hemskt. Ännu vet han och labbet inte vad man ska göra, vad det beror på (kan vara medfött, nått han ätit). I väntan på resterande svar ska vi försöka få honom att äta hö. Men han äter bara lite. Han äter allt annat, som han nu dock inte får äta.

Jag har läst lite om hästar med kroniska njurproblem som kan leva på starkt proteinfoder osv. Är det någon annan som har en häst med njurproblem? Min är inte på klinik, veterinären sa att vi kan avvakta till alla svar kommer. Men det känns så hemskt, att han mår dåligt. :(

Kanske rätt så tom post det här, liksom bara babblar på. Men är rätt ledsen. :(

Sv: Njurproblem

På katt ska man tvärtom ge foder med lågt proteinvärde, då högt protein tvingar njurarna till att jobba hårt. Men det kanske skiljer?
Infektioner och förgiftningar samt annat kan ge akut njursvikt som sen går över, hoppas på det!!

Sv: Njurproblem

Ja vi läste att när de har den där kroniska skadan kan de inte tillgodose sig protein som de ska. Min häst har haft proteinbrist två gånger de senaste tre åren. Jag tror tyvärr det hänger ihop :(

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Har läst massa trådar men inte specifikt hittat det som jag söker så jag provar här. 2016 reagerade jag på att vår (mina...
Svar
12
· Visningar
5 913
Senast: mackan
·
Hästvård Är det någon som varit med om att hästen har fått problem att tugga maten och sen fått foderstrupsförstoppning efter tandraspning? Det...
Svar
7
· Visningar
2 465
Senast: TantEster
·
Hundhälsa Nu blir det säkert en gnällig tråd men jag är så less på att hunden aldrig kan vara frisk. Har för bara några dagar sedan svarat i en...
2
Svar
22
· Visningar
2 747
Senast: Indiv
·
  • Låst
Hästvård Jag kopierar in allt som hänt min fölunge de sista dagarna. Finns det någon som vart med om något liknande?? 11 mars 2009 Jag vet...
Svar
11
· Visningar
2 297
Senast: Boj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka