Nivå på present till kalas

Status
Stängd för vidare inlägg.

FannyN

Trådstartare
Sådärja!!

Nu har vi bråkat jag och sonen. Han är 10 år och går på kalas rätt ofta.
Många i klassen bjuder hela klassen,de flesta han går på många kalas på skolan inne i stan som som han gick på förut. Sedan tillkommer grannar och mina kompisars barn.
Jag tycker att 50 kr är ett ganska gott riktmärke att hålla sig till.Men nu blev han jättearg på mig för där han var förra veckan gavs det bort 100 lappar,och inte ville han vara snål...det vill ju inte jag heller så nu har han åkt på sitt Halloweenparty med en hundralapp i en teckning.
men då känner jag liksom att det blir ju flera tusen om året,har alla råd med det? Kanske till tre barn? Eller är jag fel ute ? Jag själv ger ju gärna en värdinnepresent för 100 kr när jag går bort och är jag småsint??

Hur tänker ni?
Det är det som är frågan...

// Åsa
 
Sv: Nivå på present till kalas

Jag tycker själv det låter lite väl mycket med 100 kr till en 10 åring, men det är kanske så mycket vissa föräldrar vill lägga ut på sina barns kompisar? Min granne är 10 och när hon fyllde det, fick hon hur mycket presentkort som helst från glitter på 100 kr.

Om man däremot köper en pressent vet inte det andra barnet hur mycket pressenten har kostat och då är det lättare att ge en pressent runt 50 kr och inte verka snål för den sakens skulll. Det finns ju fina saker för runt 5o lappen som är bra och vissa saker ser även dyrare ut. :D Hoppas detta gav något bra svar! //Malin
 
Sv: Nivå på present till kalas

Jag tycker inte att du är snål, ska man ge för runt 100-lappen på alla kalas så blir man ju ruinerad (speciellt om man har flera barn). Även här har det blivit poppis att bjuda hela klassen, vilket iofs är bra, men det innebär ju även fler presenter.

Ibland springer man ju på bra "presenter" som av någon anledning är billiga, då brukar jag köpa och lägga undan till lämpligt tillfälle. Pengar ger mina barn sällan bort i present.
 
Sv: Nivå på present till kalas

Jag tycker 50 kr är helt rimligt! Även nu fast mina barn går i högstadiet. Det är tanken som räknas, liksom. Jag förväntar mig inte heller att mina barn ska få värsta lyxpresenterna när de fyller år.
Det bir faktiskt jättedyrt, om man har många att uppvakta...
 
Sv: Nivå på present till kalas

Nu är mina barn visserligen bara 3 och 5 men jag vägrar ge presenter till alla dessa kalas som kostar mer än sådär 30-50 kr.
Det är tanken som räknas.
Jag brukar när som jag springer på nån lämplig paket köpa den och lägge den i min "paketlåda" för att ta fram vid dylika tillfällen. Praktiskt och penga besparande.
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Med risk för att framstå som småsint eller snål.. Here we go. Min mans syster har fyra barn i varierande ålder från 5 upp till 15. Vi...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
7 842
Senast: MJLee
·
Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
13 548
Övr. Barn Jag är halvtids plastförälder till en kille på 12 år som bor hemma hos oss vartannan vecka.. Pojken har diagnostiserats med ADD men de...
Svar
11
· Visningar
2 826
Senast: Mitten
·
Övr. Barn Ångestnivån stiger här i mammahjärtat när 6-åringen visar mer och mer stress-symtom Hur kan man lösa umgänge/boende med båda...
26 27 28
Svar
553
· Visningar
40 493
Senast: Bellami4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp