niklas 916

Sv: niklas 916

Jag har letat å letat, :D

i katalogen står det att han ska stå på Markebäck men det gör han inte, utan han står hemma hos ägarna men tappas på en station nära där *minns ej namnet på den riktigt nu*

Han kostar 1000kr vid 45dagars dräktighet och 6000kr vid levande föl (+moms)

Han finns nog inte på nån aktuell hemsida-inte vad jag hittat iaf!

Här är en annan tråd med lite info om honom:

http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=712198&highlight=niklas

Vad vill du veta??
Jag vet en del jag luskat reda på eftersom han är kandidat till mitt ena sto..

Sv: Niklas 916

Niklas är brun, 167 cm, född 1989 och godkändes på prestationer 1996. Han har tävlat upp till 1.60 nationellt.

När han godkändes fick han omdömet; stor hingst av ordinär typ med svag känskaraktär. Lång, brett ansatt hals, välliggande bog, välutvecklad manke. Väbenad. Naturligt avslappnad skritt. Ordinär, något tung trav med måttlingt undertramp och påskjut. 87887=38 poäng.

Niklas tillhör stofamilj 10 och har som mormorsmor den storhoppande Eartha Kitt.

Så här sån han ut på Falsterbotävlingarna i somras!

P1010196.jpg

vill veta så mycket det bara går. håller på och letar kandidater till mitt sto nu när jeopardy inte längre är tillgänglig. fick tipset av min tränare som dessutom är väldigt förtjust i irco marco-hästar.

Han står på Ljungstorp. I västra göta land. De har ej någon hemsida, utan ni får ringa för mer information.

Om du klickar på länken till faktabladet som ja la ut ser du där vad som uppges vara hingsten hemsida.

Ja just det... = S Såg jag inte....sorry. Men jag vet att han står på Ljungstorp i år , och de har ingen hemsida. Det var så jag menade. = )

Han har ju tyvärr inte så många avkommor men han har hög drätikhet och lämnar en jämn hög kvalité på avkommorna.

Dom kanske inte är världens vackraste men är väldigt ridbara, rör sig trevligt och hoppar som fa*en! :love:

Alla är dessutom vettiga i skallen och han lämnar relativt stora avkommor 165cm+ även om några är mindre men det kan ju bero på stoet också.
Han är en het kandidat till mitt ena XX-sto som brunstar så det skvätter ur örona på henne just nu så på nästa brunst är det dags :)

vore inte Feliciano ett trevligare val än Niklas om du vill åt Irco Marco-blodet? Själv så tycker jag att de enda fina hästar jag sett efter Niklas är de Emma har, dom andra har inte vart nå vidare!
Han själv är väldigt "svår i formen" och munnen när det gäller arbete vilket jag hört att han nedärver till viss del.

Jag har också planer på Niklas till mitt sto. Hon behöver en stor, grövre hingst med bra temperament. Låter bra att avkommorna blir stora, mitt sto är bara kring 150cm och jag vill ha avkomman lite större. Någon som vet hur avkommarna är i temperament, framförallt om de är spänd/lättstressade?

jag är inte ute efter stammen. men den är ju helt klart välkommen. jag är ute efter en trvlig hingst som hoppar och inte kostar multum. fille är tyvärr alldeles för dyr för mej.

Från och med årets betäckningssäsong står Feliciano endast på fryst sperma om man inte tar stoet till hemmastationen.

där har vi ytterligare 2 anledningar.
1. kan inte ta stoet dit
2. första gången på ett lite äldre sto 15 år, vill ha färsk sperma

Jag förstår dig, och har själv funderat på Niklas som ett alternativ för mitt sto. Nu väljer jag nog en annan hingst i år då jag insåg att jag tycker att Niklas är lite för nära släkt med mitt sto.

Har varit på Ljungstorps gård nyligen & Niklas står inte där, han åker dit & "tommer" sig vid behov.

Hej!

"Öppnar tråden igen"

Jag är väldigt nyfiken på Niklas till mitt sto i år och genast så funderar jag ju varför han inte har använts mer i avel av sto ägarna. Är det någon som vet?

Är det någon som har eller har träffat avkommor till honom? Jag tycker jag har settt en tendens till att avkommorna blir av det mindre slaget (i alla fall stona), är det så?

Mvh malin

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 484
Senast: Freazer
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
533
Senast: Nikan
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 144
Senast: Piaff
·
Katthälsa Hej! Jag ska ringa vet o fråga också, men vill även fiska lite svar här. Vi har kikat på en kattunge, som visade sig ha ett tångbett...
Svar
13
· Visningar
968
Senast: Mojma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Retrievertråden
  • Uppdateringstråd 31