nidblödning??

O

oresonlig

När kan man få en sk nidblödning?
Jag har gått en vecka över tiden sen min mens skulle komma, igår lördag när jag gick på toa trodde jag att mensen kom, det var lite rosa på pappret. Satte i en tampong och gick iväg och festade (mensen kom ju så då behövde jag inte oroa mig.)
10 timmar senare tar jag ut tampongen och har blött kanske 2 droppar.. Idag har jag inte haft nån rosa flytning eller blödit alls.

Min mens är annars alltid regelbunden óch jag har inte haft nån sånhär flytning förut.

Min tanke gick till en sk nidblödning, känns kanske långsökt.. Jag är väldigt orolig av mig och "tänk om" snurrar i mitt huvud.. Jag drack en del igår...

Sv: nidblödning??

Jag fick en liten blödning när jag var runt v.10 tror jag det var. Räckte bara med ett tunnt trosskydd.

Och varför dricka alkohol om ens regelbundna mens är 1 vecka sen? Borde de inte vara bättre att köpa ett grav-test?

Nidblödning kommer ca en vecka efter samlag (ägglossning) om ägget blir befruktat dvs INNAN ev mens. Det är när ägget fäster i livmodern som det kan (men inte behöver) uppstår en liten blödning.

Detta är INTE något som alla får utan en del kan märka det.

Om du är en vecka sen med mensen torde det inte vara en nidblödning DÄREMOT kan du vara gravid då man kan ha mensliknande blödningar i början som påminner om mens och du har en som inte ens påminner om mens.

Ta ett graviditetstest, det är nog ingen fara med drickandet, bebis får inte näring av dig så tidigt. Det är fler än du som druckit och sen upptäckt att de varit gravida.

Hoppas du får det resultat du vill ha! :)

Svarar er båda, tack för era svar.
Ja jag fick ju min mens så varför inte kunna dricka tänkte jag..
Jag är dessutom inte i barnskapartagen..
Imorse kom mensen med besked, fattar ingenting. Kanske bara var någon konstig flytning i lördags då!

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har haft alla gravidsymptom man kan tänka sig utom illamående, hade äl för 2 veckor sedan. Testat negativt tre gånger men magen ser...
Svar
1
· Visningar
1 015
Senast: piggelin
·
Hundhälsa Nu sitter jag här och är skitorolig. Tik, född dec -12, fick första kullen på första löpet, och andra kullen på andra. Jag tog över...
Svar
1
· Visningar
1 151
Senast: Raderad medlem 94602
·
Hundhälsa Jag har en Chihuahua hane på 3 år som för tre mån sedan genomgick en större operation när han fick urinstenar som inte gick att spola...
2
Svar
24
· Visningar
5 826
Senast: nilie
·
Hästvård Efter att ha fått ett helt gäng med veterinärer att klia sina huvuden tar jag nu buke till hjälp! Allt började i våras, tror det var i...
2
Svar
33
· Visningar
10 198
Senast: Lisa2014
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar