Ni som varit utbrända och är stresskänsliga, vad jobbar ni med?

Jobbar 100 %, i ett litet stall. Trivs bra, långa dagar men låg arbetsbelastning och väldigt lite stress. Jobbade som miljöinspektör när jag gick in i väggen.
 
Jag jobbar heltid, men oftast fyra dagar hemifrån (vilket för mig minskar stressen enormt mycket). Jobbar med administration och har inga arbetsuppgifter av karaktären akut/bråttom. Har en uppgift som måste göras varje vecka och en som måste göras ”snarast men iaf inom 4-5 dagar”. Resten gör jag när jag hinner, vilket såklart också minskar stressen.

Mest jobbigt är alla möten/utbildningar som kan kännas bortkastade, även om jag vet att de behövs.

Jag trivs ypperligt på mitt jobb och har världens bästa chef (och jag har haft många chefer genom åren!).
 
Jag tror att det handlar mer om att lära sig att hitta lösningar till att inte bli stressad. Det plus en bra arbetsledning tror jag kan göra stor skillnad.
Jag har varit utbränd, och sedan jobbat som djurskyddshandläggare. Ett jobb som ses som stressigt och krävande. Nu jobbade jag förvisso bara som sommarvikarie, men jag upplevde inte att jag hade ett problem.

Jag har jobbat mig bort från att bli påverkad att random människor skäller på mig när jag har gjort mitt jobb till punkt och pricka. Jag har blivit bättre på att ta hand om mig själv. Jag är bättre på att gå o lägga mig, äta bra, motionera och framförallt kanske; inte ta med jobbet hem.

Jag trivdes superbra med jobbet.
 
Jag drabbades av hjärntrötthet utlöst av en hjärnskakning sommaren 2018. Just då hade jag två jobb och jobbade mer än 100% (som djurvårdare på heltid + yrkeslärare på naturbrukskola). Vantrivdes gravt med lärarjobbet. Hade dessutom litet barn + häst. Efter hjärnskakningen var jag sjukskriven under en månad, fick sedan nytt jobb som jag började på omgående efter sjukskrivningen. Har sedan dess jobbat 100% på samma tjänst med titeln "gravör" i en liten firma där jag är ensam anställd i dagsläget. Jobbet är inte stressigt ens när det är hög arbetsbelastning och kräver minimalt socialt av mig (typ kunna låta trevlig när jag svarar i telefon och tar emot kunder). Kunderna är i 99% av fallen andra företag vilket är toppen då folk tenderar att vara 100% trevligare när dom är i sin yrkesroll än hur dom beter sig privat. När jag är själv på jobbet kan jag gå runt och lyssna på musik, poddar etc medan jag jobbar vilket är trevligt.
 
Hur många procent jobbar ni?
Trivs ni med jobbet?
Om inte, varför?
Jag jobbar med samma jobb, men har bytt arbetsplats efter tre sjukskrivningar pga utbrändhet. Jag jobbar heltid, men det motsvarar bara 30 timmar för mig. Jag hade inte orkat jobba 40 timmar i veckan i det här yrket, så en anledning till att byta var just att jag kunde få alla förmåner av att vara heltidsanställd men ändå bara jobba 30 timmar.
Jag trivs väl egentligen bra, men saknar ibland lite stimulans. Jag känner att jag kanske inte kommer att utvecklas jättemycket inom min yrkesroll på detta ställe, vilket känns lite trist. Samtidigt tror jag att jag behöver ett lugnare tempo just nu. Jag har höga ambitioner, gillar att prestera, gillar att lära mig nytt och utvecklas, men det kan också slå över och bli för mycket och leda till stress och ångest. Det är en svår balansgång tycker jag.
 
Jobbar deltid i hemtjänsten. Älskar mitt jobb, har en fantastisk chef och underbara kollegor. Några av dem är mina bästa vänner.
Pandemin gick dock hårt åt många av oss pga underbemanning, skyddsutrustning, pressade vårdtagare och anhöriga och liten möjlighet till ledighet och återhämtning.
Jag hade innan lämnat ett tungt förhållande som efterföljdes av ett långvarit efterspel med bittert ex. Det bidrog absolut till att jag redan innan var kraftigt dränerad på ork.

Jag har haft en jättebra dialog med min chef som försöker tillgodose mitt behov i form av hur schemat utformats och vilka vårdtagare jag har på mina turer. Lite har styrts av att jag har avsagt mig ett par av alla delegeringar jag hade.
Ännu har jag inte behövt vara sjukskriven men jag genomgår just nu en rejäl utredning från topp till tå. Jag har också tagit ut lite extra semester (som blev sparad pga pandemin) och känner att det har gjort stor nytta med ett lugnare tempo.
 
Jag jobbar inom park just nu, men känner att 100% är för mycket. Och framförallt är de tidiga mornarna inget för mig. Men jobbet i sig är helt ok.
 
Var hemma 3 år.
Jag pluggade 100 % jobbade 75 och hade småbarn
Nu jobbar jag 100 % pluggar 25 plus har andra uppdrag.
Just nu har jag även diabetes att slåss med.
Väggen är nära.
Idag susade det i öronen hela dagen. Typiskt tecken
 
Varit inne i väggen mer än en gång.

Jobbar idag som lärare, på 80%.

Bra chef är viktigt. Bra schema är viktigt. Behöver också medryttare till min häst då jag inte riktigt orkar hästen på heltid när jag jobbar heller.
 
På statlig myndighet, 100%. Fördelar: flex(!!!). Känner jag mig hängig en vecka är det lugnt att jobba mellan 9-15 hela veckan. Mindre också, men då måste jag fråga chefen. Har dock aldrig fått nej på två år. Får ligga plus 60(?) timmar och minus 20, så det är väldigt fritt att styra.

31 dagar semester är fantastiskt. Blir jag ett antal år äldre (40) så har jag rätt till 35 dagar.
 
Haft återkommande depressioner flera gånger och även slagit i väggen.
Jobbar nu drygt 50% i samma yrke som tidigare. Älskar yrket, men kan inte jobba 100%. Provade det under praktiken då jag tog paus och funderade på att byta yrke och inte ens då klarade jag LIA på 100%.

Har nu turen att köra typ 10% hemifrån, vilket jag troligen kommer öka bara sambon får tag i nytt jobb. Skulle vilja jobba 60-70%.

Har inte jobbat heltid på 10+ år.
 
Jobbar inte just nu,
men jobbar med samordning av informationsflöden. det brukar flyta bra men ofta får jag mer uppgifter med tiden och jag blir dålig.
 
Statlig myndighet. Samma tjänst som jag hade innan jag blev sjukskriven, vilket känns mindre optimalt. Jag jobbar 100%, som jag egentligen inte orkar med den typ av tjänst jag har. Har rätt hög sjukfrånvaro pga det. Jag jobbar med kundmottagning och både trivs och trivs inte. Mina kollegor är fantastiska, men i övrigt är det kass arbetsmiljö och jag har inte fått tillräckligt med stöd varken innan, under eller efter min sjukskrivning. Jag passar inte heller i den sociala roll som krävs. Mao, jag vill ha annat.
 
Har precis sagt upp mig från jobbet som djursjukskötare, har jobbat 50-80% sen sjukskrivningen för utbrändhet, för att istället enbart jobba hemma på gården.
Älskar mitt jobb som narkos-och akutsköterska men skallen orkar inte med både det och att sköta gården och djuren hemma, så nu ska jag prova på att jobba med lammen och enbart hoppa in på f-skatt som sköterska då och då. Funkar det inte är jag alltid välkommen tillbaka till jobbet, då jag har en kompetens som är väldigt efterfrågad och som jag är bra på!
 
Statlig myndighet. Samma tjänst som jag hade innan jag blev sjukskriven, vilket känns mindre optimalt. Jag jobbar 100%, som jag egentligen inte orkar med den typ av tjänst jag har. Har rätt hög sjukfrånvaro pga det. Jag jobbar med kundmottagning och både trivs och trivs inte. Mina kollegor är fantastiska, men i övrigt är det kass arbetsmiljö och jag har inte fått tillräckligt med stöd varken innan, under eller efter min sjukskrivning. Jag passar inte heller i den sociala roll som krävs. Mao, jag vill ha annat.
Förstår jag; svårt att bli frisk på en arbetsplats du blev sjuk på.....❤
 
Har inte gått gått in i väggen, men lider av hjärntrötthet sen jag tog bort en stor hjärntumör för 10 mån sen.

Jag jobbar ca 70% och har gjort det i många år.

Jobbar med städ och har världens bästa chef och kan lägga upp schemat ganska fritt utom dagliga saker.

Har även lärt mig att säga nej och inte fylla kalendern varje dag.
Har törs jag nog säga lärt mig rätt bra vad jag klarar av, men ibland går jag över gränsen för att nåt är riktigt kul, men då ser jag till att ta en lugnare dag efter.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
5 884
Senast: Gunnar
·
Skola & Jobb Jag funderar på det kanske är dags att byta jobb. Jag skulle vilja jobba med siffror! Jag har en utbildning där majoriteten av alla...
Svar
5
· Visningar
540
Skola & Jobb Någon som har utbildat sig till djurvårdare/djurskötare (eller jobbar med djur på andra sätt) och vill berätta vad ni jobbar med, om ni...
Svar
6
· Visningar
633
Relationer Har du blivit mobbad som vuxen på jobb, stall, förening etc? Hur yttrade det sig? Gick det att lösa eller fick du som var utsatt flytta...
2
Svar
37
· Visningar
2 057
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hiss och diss del 5
  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Bästa råttgiftet?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Triangelmärkt häst i verksamhet
  • Kimblehook
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp