NI som var på tävby, hur gick det??

Seabaz

Trådstartare
Hur gick det för er?
Min lilla Xander tävlade mot en annan hanvalp, en puff. Det var bara dom två i klassen (tyvärr).
Min och hundens första utställning, vi fick andrapriset men med bra kritik förutom "sträv på ryggen" = jag hade visst inte varit noga med rakningen, så det är inget fel på hunden för det. Mitt fel.
Men så stod det också att han hade långt ländparti, vilket han faktiskt har lite väl långt. Men när kompisen fick lika kritik på sin lilla pufftik och fick en tredjeplats (sex st i den klassen) så blev vi lite förvånade. För den tiken är verkligen inte lång i kroppen! :confused:

Men men, domaren bestämmer! :devil:

Jag är helnöjd i alla fall! Han var jätteduktig hela dagen trots att det regnade och blåste kallt precis då vi kom dit. Sen lättade det upp och solen kom fram!

Hur gickd et för er andra som skulle dit?? :bump:

Sv: NI som var på täby, hur gick det??

Det gick kanonkanonsupermega-bra för oss!! :banana: :) Fick ett CK och hamnade som femte bästa ridgebackhane (på reservplats alltså) och ett superfint protokoll. Trots att läskiga domaren med bihang hade stor läskig regnrock och måttstock (!!!) skötte han sig fint. *pust*

"Vacker könspräglat huvud med korrekt bett, bra hals och bröstkorg. Bra stabil front, utmärkt rygg, korrekt ridge. Bra kors. Rätt bra vinklad, bra ben och tassar. Mycket vackra rörelser. Utmärkt typ och helhetsintryck". :love: :love:

Förresten, jag tror jag såg dig och din hund, samt något manligt sällskap. Kan det stämma? Med täcket du sydde till plutten? Vad roligt att det gick så bra ändå för er på er första utställning. Tänker ni ställa snart igen?

Sv: NI som var på tävby, hur gick det??

Hehe jo det var nog vi du såg med lillen i grå täcke med blå krage och skärp :)
Visst var ni i ringen bredvid för jag sneglade runt lite så helt plötsligt springer det omkring 8-10 ägare med lika många ridgeback i ringen, såg lite kul ut :rofl:
Ringen måste ha varit liten för er, så många och stora hundar :eek: ;)

Vad roligt att du också fick bra!
Nästa utställning blir i Rimbo den 25(?) september. inoff. valputställning som SGVK annordnar. Då ska jag raka med hyvel tills dess :devil: :rofl:

Ska nog anmäla oss till Stora sthlm också =)

Ja, det ser lite kul ut när vi alla ska trängas i ringen. Jag förstår inte varför de envisas med att ha så oerhört små ringar till så storspringande hundar. Man hinner två travsteg innan det är dags att svänga. Tur man har en hund som rör sig bra direkt, och inte behöver någon startsträcka...

Ringen måste kännas oerhört stor för er del? :smirk:

haha jag tyckte den kändes lagom, så pass stor som vi har övat på hemma. (jag har aldrig varit och ens tittat på utställning innan så jag visste inte hur det såg ut).

Men jo, större hundar borde ha större ringar i alla fall om det är många i samma klass och det borde dom ha tid och fixa för utställningarna då anmälningstiden går ut en månad i förväg (okej lite senare för internetanmälan, men ändå)..

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 085
Övr. Hund Hur har era äldre hundar förändrats med åldern? Alvin var ett busfrö som liten, men ett snällt busfrö. Inget nafsande eller bråk, bara...
Svar
12
· Visningar
2 240
Senast: tuaphua
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 035
Senast: alazzi
·
Hundhälsa Hej. Vår lilla Chihuahua-kille (6år) började runt jul använda Tropical clean teeth gel för att få bort lite tandsten. På...
Svar
4
· Visningar
3 562
Senast: Sol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Julklappar 2024!
  • Valet i USA
  • Dagens nagellack!

Hund, Katt, Andra Djur