Ni som tävlar western med fullblod!! :D

Isabelle L

Trådstartare
Hej!!!

Tänkte kolla om det finns några där ute som tävlar western med ett fullblod. :p

Har ni tränat western med dom från början eller är dom omskolade??

Ni som omskolat erat fullblod... Hur gick det??

Hur tycker ni att det fungerar... vilka grenar är dom bäst på resp mindre bra på??:)

Ha det gott!!;)

Sv: Ni som tävlar western med fullblod!! :D

Finns det ingen som tävlar western med fullblod????? Då får jag bli den första :)

finns säker massor av dem.

det finns alla raser, själv har jag en som bara ä 25% fullblod som håller å skolas om till reiner ;)

vad hästen passar till är huvudsakligen ditt intresse.... börja med det du tycker är kul och prova flera olika saker så hittar ni nog något som passar er båda som handen i handsken :)

Jag tävlade aldrig mitt fullblod men jag omskolade henne till western. Och hon var som klippt och skuren för det. Blev mycke lugnare och mer samarbets villig.
Hade tänkt tävla pleasur, horsemanship, rening och trail på henne. Men jag fick tyvärr ta bort henne i våras.

19493105.jpg

19743132.jpg

Jag tävlade aldrig mitt fullblod men jag omskolade henne till western. Och hon var som klippt och skuren för det. Blev mycke lugnare och mer samarbets villig.
Hade tänkt tävla pleasur, horsemanship, rening och trail på henne. Men jag fick tyvärr ta bort henne i våras.

19493105.jpg

19743132.jpg

Fy va tråkigt! :( Hon är väldigt lik mitt fullblod :)t Tror att min pålle oxå kommer att passa till western. Dom är ju väldigt lättlärda fullbloden :)

finns säker massor av dem.

det finns alla raser, själv har jag en som bara ä 25% fullblod som håller å skolas om till reiner ;)

vad hästen passar till är huvudsakligen ditt intresse.... börja med det du tycker är kul och prova flera olika saker så hittar ni nog något som passar er båda som handen i handsken :)

Vad är det mer för ras??

Jag har börjat träna hos Peter Ljungberg. Var först tänkt att jag skulle träna dressyr för honom men jag börjar bli väldigt sugen på reining :)

Jag hade lite svårt att hitta någon "vanlig" dressyrtränare som passade min pålle. Det är lite mycket "bända och packa ihop hästarna" i engelsk dressyr och det passar inte min häst. Han blir bara spänd då.

När jag var inne på djursjukhuset så trodde dom inte på att hon var fullblod :angel: varken veterinärer eller fysioterapeuten. Dom trodde hon var en quarter :rofl: Liten och kompakt

Han räknas som "wielskopolska" typ halvblod.
har inte sökt så mkt på hans stam, men det är mycket trakhener.
http://www.allbreedpedigree.com/lubon (allbreeds envisades med att han var en trakhener ;) )

såhär ser han ut, ca ett halvår gammal bild, lite omusklad men det är inte förrän nu jag börjat rida honom, det är mkt spring i benen och taktar hela tiden, men han har börjat slappna av mer och mer (skrittar bara än så länge)
IMGP0803.jpg

jag gav upp med dressyrtränare efter att man varje pass hade gråten i halsen, en ledsen häst och enorm värk i axlar/armar.

Vad är det mer för ras??

Jag har börjat träna hos Peter Ljungberg. Var först tänkt att jag skulle träna dressyr för honom men jag börjar bli väldigt sugen på reining :)

Jag hade lite svårt att hitta någon "vanlig" dressyrtränare som passade min pålle. Det är lite mycket "bända och packa ihop hästarna" i engelsk dressyr och det passar inte min häst. Han blir bara spänd då.

Vad roligt. Jag bor inte långt ifrån Peter.
Var bor du? Du kan PMa om du inte vill tala om de här.
De finns en barrelracehäst som är fullblod och gott bra på galoppbanan. Han heter Black as Soot. (stavningen är jag inte hundra på.) Jag kommer ihåg han iallafall från galoppen.

Hej!!!

Tänkte kolla om det finns några där ute som tävlar western med ett fullblod. :p

Har ni tränat western med dom från början eller är dom omskolade??

Ni som omskolat erat fullblod... Hur gick det??

Hur tycker ni att det fungerar... vilka grenar är dom bäst på resp mindre bra på??:)

Ha det gott!!;)

Kul att det finns nån därute som gör det!!
själv har jag araber, men min nästa häst blir garanterat ett fullblod( om jag får in ett i stallet:angel:)
Har redan span på en helt underbar häst, som dock går på banan än.. men han ser ut precis som en quarter och rör sig som en med, om han får.. ;)
Då kommer iaf inte jag att bli den första med westernfullblod! :D

Kan berätta att min första uppfödning, Miss April Sunshine, är 50% fullblod. Hon är efter Strong Statement xx. Inget rent fullblod men har en hel del från fullblodet. Mamman är paint. ¨April¨ tävlas i WP, Hunter,WR och så är hon haltrad med Grand champion och reserv champion titlar... Hon va även me i laget -07(paint) och tog lagbrons och en individuell brons medalj. Hon kanske tävlas i flera klasser-men jag har inte helt koll.........:)

Vad roligt. Jag bor inte långt ifrån Peter.
Var bor du? Du kan PMa om du inte vill tala om de här.
De finns en barrelracehäst som är fullblod och gott bra på galoppbanan. Han heter Black as Soot. (stavningen är jag inte hundra på.) Jag kommer ihåg han iallafall från galoppen.

Jag bor mellan Vårgårda och Fristad. Vad är du med i för klubb?? :D

"jag gav upp med dressyrtränare efter att man varje pass hade gråten i halsen, en ledsen häst och enorm värk i axlar/armar.[/QUOTE]

jag känner verkligen igen det där!! Inte roligt :( Det har gjort att jag tränat själv det sista året men nu har vii hittat nåt som passar oss :rofl:

När jag var inne på djursjukhuset så trodde dom inte på att hon var fullblod :angel: varken veterinärer eller fysioterapeuten. Dom trodde hon var en quarter :rofl: Liten och kompakt

Ja, visst är dom ganska lika. Lite smidigare och smäckrare men stora muskulösa bakdelar! :D:bump:

Kul att det finns nån därute som gör det!!
själv har jag araber, men min nästa häst blir garanterat ett fullblod( om jag får in ett i stallet:angel:)
Har redan span på en helt underbar häst, som dock går på banan än.. men han ser ut precis som en quarter och rör sig som en med, om han får.. ;)
Då kommer iaf inte jag att bli den första med westernfullblod! :D

Nä, här finns det fler!! :D:rofl:

Kan berätta att min första uppfödning, Miss April Sunshine, är 50% fullblod. Hon är efter Strong Statement xx. Inget rent fullblod men har en hel del från fullblodet. Mamman är paint. ¨April¨ tävlas i WP, Hunter,WR och så är hon haltrad med Grand champion och reserv champion titlar... Hon va även me i laget -07(paint) och tog lagbrons och en individuell brons medalj. Hon kanske tävlas i flera klasser-men jag har inte helt koll.........:)

Låter som det blev en bra korsning!! Fullbloden är ju väldigt bra att korsa andra raser med. :)

Blev en super avkomma. April har en helbror också och han används till hopp och dressyr! Skulle gärna använt samma hingst igen men han dog hösten 2003... Han va en bra kombination med mitt paintsto. Tilläggas kan att båda avkommorna blev paintar då de blev skäckar!

Japp-om hingsten är listad i USA och det då blir en fläckig avkomma så blir den en paint.. Vet ej hur det är med fullblodsmamma-paintpappa.

Hejsan Nu äntligen har jag haft tid att sitta vid datorn lite...... Jo, jag tävlar fullblod! Hans namn är Alrazzi och detta blir hans tredje karriär i livet. Först gickan löp tills han var 6 år. Därefter dressyr och nu, 23 år gammal, är han en fantastisk liten westernhäst. Jag rider Horsemanship och Riding framför allt men hoppas kunna utöka antalet grenar lite framöver.

Vi tävlar för allsvenskan div 2 i år och HCWR (vår klubb) gick hem med segern den här gången. Nästa tävling blir Riksfinalen i Strängnäs den 2 augusti. Där ska vi försvara förra årets guld åt distrikt väst. vänliga hälsningar Ingela och farbror Rasse

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag köpte en häst i november. Hon stegrade över första gången jag satt upp, kollade hos veterinär och sadel som var ok. Vi...
Svar
19
· Visningar
1 706
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 237
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 484
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 097
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka