Sv: Ni som slutat med hästar
Jag har sysslat med hästar sedan jag var 6 år (är 22 nu). Jag har ridit på ridskola, ridit hos kompisar, hyrt häst, haft sommarhäst, varit medryttare och haft egen häst.
När jag sålde min häst pga att intresset hade svalnat och tiden inte räckte till när jag var 16 eller 17 hade jag ett litet kort uppehåll. Då gjorde jag väl vad man gör mest när man är 17. Jag gick i skolan, pluggade, hängde med kompisar, tränade, osv. När jag sedan fick praktik i ett stall genom skolan fastnade jag igen men så hade jag ett uppehåll igen runt studenten.
Jag åkte utomlands under längre perioder flera gånger och pluggade på annan ort i ett halvår och var helt utan hästar. På ett av ställena hade jag en medryttarhäst ett tag men intresset var inte tillräckligt stort för att jag skulle orka fortsätta
Nu har jag dock blivit helt frälst igen, har nog med åldern att göra, jag vet vad jag vill nu och behöver inte "söka efter min identitet" som det så vackert heter att man gör när man flänger runt som jag har gjort

Allt var klart, skulle tagit en häst på foder men nu blir det inte så i alla fall så nu är jag rätt hästlös igen.
Jag kommer ta privatlektioner i just ridning för att bli bättre. Samtidigt kommer jag spara undan en massa pengar så att jag en vacker dag kan köpa min drömhäst, eller rättare sagt drömras. Vet inte riktigt vad jag ska göra för att fylla ut tiden däremot. Nu var jag ju inställd på detta. Att spara pengar är dock något jag älskar så det kan jag göra i det oändliga

Men det tar ju inte hela dagarna