Ni som röker, röker ni runt hästen?

purity_666

Trådstartare
Vet inte om det här hamnat rätt men...

Jag mötte en tjej när jag var ute med vovven. Hon tog en promenad med hästen i grimma. Först när vi mötte henne släckte hon precis en cigarett, andra gången, ca 30 min senare mötte vi henne igen och då rökte hon. Bara jag som tycker det ser illa ut? Tycker det är ganska onödigt att röka när man håller på med hästen, är ju en annan sak om man tar rökpaus utanför stallet tex. Men när man jobbar med hästen kan man väl vänta med att röka?

Jag hade en ridlärare som rökte konstant, tillochmed under ridlektionerna. Tycker det är ganska otrevligt faktiskt.

Så hur gör ni? Röker ni när ni jobbar med hästen eller tar ni rökpaus och går ifrån?

Sv: Ni som röker, röker ni runt hästen?

jag röker inte och tycker inte att det hör hemma bland hästar finns så mycket som kan ta eld :mad: .. hatar när folk röker inne i stallet... :devil:

purity_666 skrev:
Vet inte om det här hamnat rätt men...

Jag mötte en tjej när jag var ute med vovven. Hon tog en promenad med hästen i grimma. Först när vi mötte henne släckte hon precis en cigarett, andra gången, ca 30 min senare mötte vi henne igen och då rökte hon. Bara jag som tycker det ser illa ut? Tycker det är ganska onödigt att röka när man håller på med hästen, är ju en annan sak om man tar rökpaus utanför stallet tex. Men när man jobbar med hästen kan man väl vänta med att röka?

Jag hade en ridlärare som rökte konstant, tillochmed under ridlektionerna. Tycker det är ganska otrevligt faktiskt.

Så hur gör ni? Röker ni när ni jobbar med hästen eller tar ni rökpaus och går ifrån?

Hade en häst som hatade röken, tränaren rökte o hästen la öronen bakåt o högg...

Jag röker på stallbacken, inte i stallet eller i hagen eller runt hästen när jag håller på med den... för det första är jag upptagen med olika övningar när jag håller på med Iv. för det andra så hör det inte till god ton att tvinga henne att stå i min rök (det smakar godare för mej än vad det känns i hennes näsa).
Av samma anledning röker jag inte inne, för katternas skull!

Jag är ickerökare och vill inte att min häst xka behöva stå ut med röken så ingen röker ridandes min häst, det är ett som är säkert...

Jag röker men inte i närheten av hästar eller andra djur, ej heller bland barn eller andra ickerökare. Aldrig inomhus.

Jag är rökare och skulle aldrig röka istallet. Därimot har det hänt att jag tagit en cigg då man varit ute på en långtur utan att hoppa av hästen. Tycker att precis som måga andra att det är fel att tvinga på både människor och djur röklukten.

MisterLillen skrev:
Jag röker men inte i närheten av hästar eller andra djur, ej heller bland barn eller andra ickerökare. Aldrig inomhus.

Gör precis som dig!

Jag tar en "rökpaus" om jag måste röka,står inte i boxen och mockar samtidigt som jag röker,eller borstar pålle :smirk:
men röker uppe på hästryggen det gör jag.

som svar på din fråga:jag röker på hästen.

/Arabizar

Som rökare tar jag hänsyn till icke rökare.
Jag röker heller aldrig när jag är med mina hästar,vare sig i eller utanför stall.Ej heller då jag är ute o kör. Ser väldigt illa ut när ryttare/kuskar röker när de kommer med sina hästar. :eek:

Hmmmm.

Jag undrar bara vad händer om glöden på cigaretten rammlar på hästen?!!!!! och kanske emellan sadel och hästen!!! Vad gör du då och hur reagerar hästen???!!!

Jag tycker inte det hör hemma att röka när man rider. Man kan gott och väl vänta tills man ridit klart!!

Det är DÅLIGT horsemanship tycker jag. Dina/era lungor är en sak, men hästens!!! som har tio gånger så bra luktsinne?!!!!

USCH! :mad:

Jag är rökare. TYvärr kanske ska tilläggas. Jag röker aldrig runt hästarna. Utan går undan kanske bakom stallet eller så om jag verkligen behöver röka medans jag är där.

Min nuvarande häst gillar inte ens att jag pussar på honom efter att jag rökt så nu blir det aldrig rökt runt stallet. Vill ju kunna pussa pålle utan att han blir sur.

Stall Olitten skrev:
Hmmmm.

Jag undrar bara vad händer om glöden på cigaretten rammlar på hästen?!!!!! och kanske emellan sadel och hästen!!! Vad gör du då och hur reagerar hästen???!!!

Jag tycker inte det hör hemma att röka när man rider. Man kan gott och väl vänta tills man ridit klart!!

Det är DÅLIGT horsemanship tycker jag. Dina/era lungor är en sak, men hästens!!! som har tio gånger så bra luktsinne?!!!!

Hästens lungor lär ju inte ta skada av att du röker när du sitter på ryggen eller leder den utomhus precis???

Stall Olitten skrev:
Hmmmm.

har rökt i 18 år och alldrig lyckats "aska" på mina hästar,hur någon glöd skulle kunna hamna mellan sadel och häst vet jag faktiskt inte då jag inte sitter med handen/ciggen ovanför framvalvet.....
sen röker jag inte vid kraftig blåst (det är nästintill omöjligt ;) )
men som sagt har alldrig skadat några av mina hästar under dessa år som rökare och föhoppningsvis fortsätter det så :smirk:

Men tackar så jättemycket för omtanken av mina djur :bow:

/Arabizar

Stall Olitten skrev:
Hmmmm.

Det ska mycket till om du ska tappa glöden på cigaretten.. Aska kan man tappa, men den är sval (man kan aska på sin egen hand utan att det känns).

Jag röker, röker på stallplanen och kan röka under evighetslånga, tradiga konvalescentpromenader med :devil:. Röker inte uppsuttet. Jag gjorde det en period när jag stod i stall och red ut mkt med annan rökare, som rökte uppsuttet.

knapplån

jag röker alldeles för mkt..
aldrigaldrig i stallet, men ofta när jag leder hästen, är ute och betar, ibl när jag skrittar hästen etc..

än har inget hemskt hänt. :)

men är alltid jättenoga med att ciggen slocknar!

Arabizar skrev:
tilläggas bör ju att min pålle ÄLSKAR sin matte trots rökdoft :love:

skumt! min med! han ska fram och hångla med mig efter jag rökt... vi kanske har tvingat på våra hästar ett rökberoende :crazy:

Man ska aldrig säga aldrig :crazy:

Vrider du huvudet åt sidan varje gång du tar ett bloss?
Om ciggen är dåligt stoppad kan glöden lätt ramla av.

Jag bryr mig inte om att du röker på din häst men passa dig den dan då det händer, då lär det gå undan :devil:

Jag själv vet vad jag pratar om då det gäller rökning = rökare i 37 år men aldrig på hästryggen eller i stallet...

Röker inte nu men har rökt förrut. Skulle aldrig falla mig in att röka i stallet eller vid hantering av hästarna

Liknande trådar

Skola & Jobb Bara känner att jag måste posta detta. Det är ett brev jag skrivit till min gamla högstadieskola. Det är inte klart formuleringsmässigt...
Svar
7
· Visningar
3 647
Ridning Jag har hamnat i en otroligt jobbigt sits och vet inte vad jag ska göra. Jag är en ganska erfaren ryttare (dock hobbynivå) som ridit...
2
Svar
34
· Visningar
7 551
Senast: akleja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag var barn så tyckte jag att det såg så elegant ut att rida en häst på tygeln. Det ville jag också lära mig att göra. Vem vill...
Svar
0
· Visningar
1 233
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Så var fyra dagars ridkurs avklarad. Och det var väl den mest självförtroendesänkande ridaktivitet jag har gjort på länge. Till och med...
Svar
0
· Visningar
1 158
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Höjda elpriser
  • Julklappar 2024!
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur