Ni som matar fåglar...

Sv: Ni som matar fåglar...

3 fågelsorter till har jag haft besök av i helgen. Ja, någon av dem tidigare också men, de glömdes bort. :o Grönfink, talltita och bergfink. Är också avundsjuk på er som har gråsparvar. Det verkar vara utdöda här. Bara pilfinkar så långt ögat når.

*kl*

Ett litet tips till er som matar småfåglar. Sveriges ornitoligiska ska försöka genomföra en fågelräkning nu i slutet av januari 27-29 om jag inte missminner mig. Man ska räkna antal arter och antal/art vid sitt fågelbord och rapportera in!

Jag ska göra detta har jag tänkt mig! Surfa in på deras sida och läs mer:banana:

Den här vintern har vi sett:
-blåmes
-talgoxe
-koltrast
-pilfink
-gråsparv
-domherre - verkar vara en hane med ett litet harem (tre honor)
-gråsiska
-grönfink
-gulsparv (bara en, vad jag vet, det var min kusin som såg den)
-nötväcka
-sidensvans
Så har vi sett en entita/talltita, vet inte vilken det var....
Förra året hade vi en sparvhök vid fågelbordet, men jag såg aldrig att den fick tag i nån fågel.

pippi27, har du adressen till sidan?

Hmm, hur ska man hålla koll på hur många som kommer av varje art? Samma fågel brukar väl komma flera gånger och tja... Tex talgoxar ser då inte jag skillnad på iaf :D

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 449
Övr. Hund Jag har en omplaceringshund (staffe/blandras) som tros vara 12-14 år gammal. Han är adopterad från Irland och jag vet inget om hans...
2
Svar
30
· Visningar
7 431
Senast: Ajda
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 215
Senast: QueenLilith
·
Övr. Katt Hej! Upptäckte på morgonen när jag gick ut på tomten (vi bor intill skogen med några få grannhus runt om) att det låg kattpäls från...
Svar
12
· Visningar
5 197
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25