Ni som kan känna saker!

M

minimeandthecat

Min katt har sprungit bort och jag är vansinnigt orolig, har aldrig tidigare hänt.. börjar bli desperat, om det är nån som känner att dom kan hjälpa så pm:a mig gärna!

Sv: Ni som kan känna saker!

Hur länge har kisen varit borta? Försvann den hemifrån? Är det en hona eller hane? Kastrerad? Ålder?

Vår katt rymde från en familj som passade henne, ungefär 3 mil hemifrån! Vi var där och kallade på henne varje dag, satte upp lappar, annonserade på blocket.se, frågade människor o.s.v.
Så plötsligt en kväll när vi satt hemma hos dem och tittade på tv, med altandörren öppen, så tittade en liten vit nos in!
Hon kom lyckligt hem efter 7 dagar!

Under tiden fick vi höra om många katter som vandrat långt och kommit hem till sina riktiga hem, katter som varit borta i veckor och månader och sedan plötsligt dykt upp.
Din katt kommer säkert tillbaka, de är så mycket klokare än man tror! Och så har de ju nio liv! ;)

Vänta någon dag och sätt sedan upp lappar överallt, ring till polisen och lämna en beskrivning av katten, knacka på hos grannar och hör efter osv.
Spåtanter är mer ett sista hopp, bättre att göra något mer konkret först.
Hoppas hon kommer hem igen. :)

Vänta någon dag och sätt sedan upp lappar överallt, ring till polisen och lämna en beskrivning av katten, knacka på hos grannar och hör efter osv.
Spåtanter är mer ett sista hopp, bättre att göra något mer konkret först.
Hoppas hon kommer hem igen. :)

Svarar bägge..

Hon är 5år gammal, van utekatt men ändå ganska skygg, kastrerad honkatt, idmärkt men utan halsband.
Hon är polisanmäld, amnäld hos djurjouren/efterlyst på deras hemsida, jag har satt upp lappar i kvarteret och letat efter henne i tre nätter, inte ett spår...

Är mest rädd att hon blivit påkörd och skadad och sen har gömt sig...

Usch då. =/
Hon kanske har råkat bli instängd i någon bod eller garage, det är tydligen ganska vanligt.
Vet du ungefär hur stort område hon brukar röra sig på? Du kanske kan knacka på hos grannarna där?

Har satt upp lappar i ytterdörrarna på alla portar i huset =alla som bor här borde ha sett dom, känns poänglöst att dessutom ringa på..

Jag tror inte att hon har varit på så långa promenader, har sällan tagit mer än någon minut att locka in henne med rop..
Känns hemskt men det finns inte mycket mer att göra än att vänta..

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
609
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
863
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Vi har tre katter en hona på två en hane på knappt ett och en äldre hona på 8år. Den yngre honan har varit löpen och är nu dräktig,den...
Svar
8
· Visningar
678
Katthälsa Hej, För en och en halv vecka sedan fick vår katt tråkigt nog amputera svansen efter att ha blivit påkörd. Han har en stump på ca 5 cm...
Svar
0
· Visningar
463
Senast: Elbe92
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama