Ni som kan det här med blomsterterapi

Blueberry

Trådstartare
Lite hjälp, tack..!
Idag har jag vart på Alternativ mässa.
Rätt koolt, men ganska tråkigt... Tills jag hittade en dam bland annat höll på med blomsterterapi. (och eftersom jag har tjuvläst syrrans Heartland-böcker så kunde jag ju inte låta bli att lyssna)
Så... Nu ska vi utsätta hästen för detta.
Hon frågade efter hästens namn och vad det var för en häst, och sen kopplade hon liksom upp sig mentalt.
Pendeln som hon höll i började svänga runt och valde ut 4 olika.. extrakt? (man kan blanda i fem, men den stannade efter den fjärde)

Och de fyra som det blev är: Chestnut bud, Dill, Wild rose och Nässla.
Ni som kan, vad säger ni om det?
Och hur mycket ska man ge?
Ska jag droppa i -så många som det nu kan behövas- i maten innan den serveras, eller direkt i munnen?

Många frågetecken.
Kan någon hjälpa mig att reda ut i alla fall några?

/Lisa

Sv: Ni som kan det här med blomsterterapi

http://www.aromacreative.se/Shop/nybach.asp

Här kan du läsa om det du fick. Dill och Nässla har jag dock aldrig hört i samanhanget, så där ställer jag mig lite :confused:

Hur som så har de jag provat fungerat, till hästen som fick det ngt. tveksamt resultat men på mig infinner sig ett resultat.

Hur man tar det är lite olika. OM hästen har hink så kan man droppa i fyra droppar och låta den dricka när den vill ex. under natten.

Alternativt att man droppar 4 droppar direkt i munnen några gånger per dag.

MVH/

Sv: Ni som kan det här med blomsterterapi

Är lite skeptisk till att plocka ut medeln med en pendel, det är bättre att ha kunskap om båda häst och olika medel, och sen välja utifrån det. Dill och nässla finns inte bland dom originala blomstermedeln, som Dr Bach utvecklade.

Har användt med bra resultat båda på mig själv och hästarna!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Guldfasanerna
  • reservdelar till klösträd

Hästrelaterat

Tillbaka