ni som har star/kylinge thule sadelskåp

Buck

Trådstartare
vilken modell är smidigast? den som man öppnar inifrån transporten eller den som är avtagbar och öppnas utifrån?

ev så har jag en star trailer på gång (beroende på hur många som bjuder på den :/) och då så kan man ju montera ett skåp på. hade varit trevligt att bara kunna ha lite transport attiraljer i släpet hela tiden istället för att behöva lasta i och ur bilen varje gång.

har bara sett modellen som man öppnar inifrån släpet, vilket verkade bökigt. men har hört att den som är avtagbar gärna läcker in.

vad har ni och vad tycker ni om dem :)?
 
Har Star med sadelskåp inne i släpet. Funkar hyfsat tycker jag. Så klart det är enklare med de som man öppnar utifrån, men man vänjer sig.
 
Jag föredrar det som man öppnar utifrån.
Det är dock mindre.
Jag har sånt nu. I sadelslåpet finns alltid grimma, grimskaft, lina, spö och en liten ryktväska med det nödvändigaste och reflexer.
När jag åker iväg brukar jag ha sadel, träns och hjälm där i.
Det går att ha dubbla sadlar men det är lite trångt.
Dock har jag det så sällan att jag inte ser några problem att ha det lite trångt de få gångerna.
Benskydd och svetttäcke brukar gå att få in också utan alltför stora problem.
 
Jag föredrar det som man öppnar utifrån.
Det är dock mindre.
Jag har sånt nu. I sadelslåpet finns alltid grimma, grimskaft, lina, spö och en liten ryktväska med det nödvändigaste och reflexer.
När jag åker iväg brukar jag ha sadel, träns och hjälm där i.
Det går att ha dubbla sadlar men det är lite trångt.
Dock har jag det så sällan att jag inte ser några problem att ha det lite trångt de få gångerna.
Benskydd och svetttäcke brukar gå att få in också utan alltför stora problem.
har du bild på skåpet då det är öppet? finns många bilder på skåpen utvändigt men aldrig ngt invändigt :( är ju det som är det intressanta och gärna saker i så man har lite att jämföra med :)
 
Jag köpte i somras en Star med sadelskåp som jag kommer åt inifrån släpet. Har aldrig prövat varianten som öppnas utifrån men tycker att den här funkar bra. Plats för två sadlar, men det har jag aldrig haft. Har däremot grep, sopkvast och hösegel liggande där inne och får ändå utan problem in sadel, träns, täcke när jag ska iväg. Funkar bra!
 
har du bild på skåpet då det är öppet? finns många bilder på skåpen utvändigt men aldrig ngt invändigt :( är ju det som är det intressanta och gärna saker i så man har lite att jämföra med :)

Jag har ingen bild på det, men jag kan ta.
Jag ska bara komma ihåg det, så du kan nog behöva tjata på mig några ggr.
Jag har minne sämre än en guldfisk just nu pga mediciner.
 
Jag har Star med sadelskåp som öppnas från insidan och är väldigt nöjd. Har fronturlastning som alltid används och har därför nästan alltid den rampen nere vilket gör det lätt att komma åt skåpet. Jag får in mycket. Har alltid hink, ryktväska, longerlina och lite reservsaker där. Utöver det går det enkelt in sadel, träns, förbygel, en Ikeapåse med täcken och filtar samt en "kundkorg" med benskydd, schabrak mm. Jag har också haft in dubbla hoppsadlar utan problem. Dressyrsadel med långa kåpor är lite besvärligare att få in men det går också. Jag har nästan aldrig något mer än mina egna kläder och stövlar inne i bilen vilket jag tycker är skönt.
 
Ni som har skåp: hur djupa är dessa? Dvs, hur lång sadel går in? Och hur breda är de på insidan? (Frågar av egenintresse då jag har både engelska sadlar och bladsadlar. En westernsadel tar ju något mer utrymme, tänker jag, även om min är "liten". :p)
 
Verkar som att startrailer skåpen rymmer en hel del :).

det ni beskriver går in i sadelkammaren är vad som får plats i min bil nu :rofl:.

Största nackdelen är dock kanske att man mister det stora front fönstret.

Men ska man installera ett skåp så kan man ju lika gärna sätta in öppningsbara fönster och en taklucka Då man ändå är igång :p.
Hoppas lite att vi får släpet nu, var bara anbud man skulle skicka in så har ingen aning om ngn bjuder högre..
 
Ni som har skåp: hur djupa är dessa? Dvs, hur lång sadel går in? Och hur breda är de på insidan? (Frågar av egenintresse då jag har både engelska sadlar och bladsadlar. En westernsadel tar ju något mer utrymme, tänker jag, även om min är "liten". :p)

Jag vet inga mått på min. Men en Hectorsadel får plats men westernsadel går inte in, skulle vara en av barnstorlek i sånt fall.
Men mina engelska sadlar både hopp och dressyr går in utan problem 17,5" med kilbossor så de är inte jättekorta.
Vanliga sadlar i 18" går också bra att få in.
 
Ni som har skåp: hur djupa är dessa? Dvs, hur lång sadel går in? Och hur breda är de på insidan? (Frågar av egenintresse då jag har både engelska sadlar och bladsadlar. En westernsadel tar ju något mer utrymme, tänker jag, även om min är "liten". :p)

puttar upp denna fråga och hoppas på svar från startrailer ägarna också :).

samt påminner @pulkaskurk om en liten bild på sin låda ;)
 

Liknande trådar

Utrustning Vill ha förslag på Transporter som liknar/ har samma utrustning som Star Trailer Safir/Diamant. Krav är: Boogie, Frontutlastare...
Svar
4
· Visningar
2 280
Senast: Sorbe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 30
  • Felin hyperestesi

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp