Ni som har småbarn, inom kort så....

millus

Trådstartare
Fyller de 15 år!

Idag har jag i all hemlighet, tillsammans med min man(barnens pappa) och de två småbröderna(13, 8 år) varit till Svanskog i värmland och köpt en överraskningsmoped till min dotter som hon ska få på sin 15-årsdag den 3 juni...

Jag kan inte fatta att hon är 15 år och det jag vill ha sagt med denna tråd är att: Njut av era små småttingar dagen som är idag och just nu! Snart växer de i rekordfart och blir 176 cm långa femtonåringar som pussar moppemustascher i smyg och som tyckar att just DU är det pinsammaste och mest stenåldersaktiga som någonsin skapats på denna jord!

Åh, om jag kunde frysa tiden nu! Jag har separationsångest, jag vill inte att min söta lilla flicka ska ut i stora världen och VARFÖR har tiden gått så fort och varför varnade ingen mig att barnen blir "vuxna" i en grisblink?

Tro inte att jag hindrar min dotter, nää, jag döljer min separationsångest bäst jag kan. Men häromdagen när hon klev på bussen för att åka ifrån mig i fem dagar så knep det i mitt stackars modershjärta!!!

Det är tur att jag har min åttaåring för att pussa och krama och ha i knäet...

Carpe Diem

Sv: Ni som har småbarn, inom kort så....

Min pojk fyller 15 idag....fast 15 månader;):D
Pussar lite extra på honom så länge jag "får"

Snart står han i dörrn med moppemusch, nära 2 meter lång och förklarar hur pinsam och trög hans morsa är:crazy::cry:

Jaaaaa, och har stl 45 i skor och allt ni skulle hinna med när han var liten är för sent:cry: Pussa lite från mig också, en mamma i desperation!!!

Fast när dottern sitter djupt inbegripen i nån chatt-diskussion vid datorn så brukar jag dyka på henne, rask som en iller, och ge henne en riktig smällkyss på kinden.

Men det är väl det här som är livets gång! Som tur är har jag mina tre hästar och tre katter som är mina bebisar hela deras liv:love: Så jag slösar mina omsorgsbehov på dem...

Ååå... min är inte ens 15 veckor juh ;)
Jag fasar redan för tonårstiden dock :D och jag skaaa njuuta av varje dag jag har min pärla nära :love:

Min dotter är 14 och jag förstår precis vad du menar. Ångest!! (Men hon är bara 158 och pussar hon moppemustacher i smyg så fasen ta henne).

Men jag räknar med att min ska plugga länge och bo hemma den tiden.:devil:

Här står moppemuscharna i kö för att pussas, de till och med sms:ar mig och ber om att få träffa henne!!! När jag såg henne pussas med en kille så sa mina modersinstinkter att jag skulle slå något hårt i huvudet på killen. Men jag är oerhört stolt över att jag var tyst!

(Jag har pratat med henne om sex o samlevnad, och hon får INTE sova borta hos killar)

(Jag har pratat med henne om sex o samlevnad, och hon får INTE sova borta hos killar)

Inte för att förstöra för dig...
Men min oskuld rök inte under övernattning utan mitt på dagen då jag var hemma hos min dåvarande pojkvän, vars mamma jobbade så vi var al alone:crazy:

YYYYYYYYYLLLLLLLLL

Håller för öronen och blundar!!!!

(du behöver inte svara, men visst var du över 25 år då:D) Det är tillåtet att ljuga om din ålder, för att lugna mig....

Jadå, fråga min äldre bror så var jag oskuld tills att jag var 25.

Att Jason föddes ett par månader efter att jag fyllt 24 skyller vi på junfrufödsel:angel:

Visst går tiden fort men det är väl bara barnen som åldras? Inte vi va´?
Dottern har fyllt 19, mellan sonen blir 18 i år och minstingen fyller snart 16 år.

De har även vuxit om mig allihop och jag är ändå 175 cm lång. Nu tittar de ner på "lilla" mamma.

Vi håller på att välja sång till dopet av vårt andra barn. Jag har fastnat för Abbas Slipping through my fingers:

Schoolbag in hand, she leaves home in the early morning
Waving goodbye with an absent-minded smile
I watch her go with a surge of that well-known sadness
And I have to sit down for a while
The feeling that I'm losing her forever
And without really entering her world
I'm glad whenever I can share her laughter
That funny little girl

Slipping through my fingers all the time
I try to capture every minute
The feeling in it
Do I really see what's in her mind
Each time I think I'm close to knowing
She keeps on growing

Sleep in our eyes, her and me at the breakfast table
Barely awake, I let precious time go by
Then when she's gone there's that odd melancholy feeling
And a sense of guilt I can't deny
What happened to the wonderful adventures
The places I had planned for us to go
(Slipping through my fingers all the time)
Well, some of that we did but most we didn't
And why I just don't know

I try to capture every minute
The feeling in it
Do I really see what's in her mind
Each time I think I'm close to knowing
She keeps on growing

Sometimes I wish that I could freeze the picture
And save it from the funny tricks of time
Slipping through my fingers

Schoolbag in hand she leaves home in the early morning
Waving goodbye with an absent-minded smile

Det där var väl ändå ett väldigt onödigt inlägg!!:mad:

Oskuld till 25 lät mycket bättre.

:rofl:och du tror att du får bestämma!
Ha, den villfarelsen kan jag ta dig ur på stört:devil:

//mimmipigg, mamma till 22-årig dotter.

Jag tycker att du är en mycket god mor, som till och med KÖPER en moppe åt din lilla flicka.

Jag vet inte hur jag ska överleva den dagen sonen vill ha en moppe, och han ska ge sig ut på vägarna utan att jag kan vakta och följa med.....
Bara tanken på att söta små tonårsflickor ringer och lockar ut honom på vägarna får mig att rysa..

Hua!!

Jag fick en moppe då jag var 15, bästa present jag fått i mitt liv, jag älskade den!!

Jag blir alltid lite ledsen när jag läser såna här trådar för är inte era barn ännu mer värda för er då de blivit större ? De måste ju ha gett er mer pussar, kramar, minnen, känslor, oro.. ALLT !

När man läser i såna här trådar får det ju en att känna att barnen inte alls är lika mkt värda då de blivit större o har ett eget liv ??? jag förstår faktiskt inte?

Ena stunden säger folk att det är MKT roligare då ens barn inte är spädbarn längre för då kan man GÖRA saker med barnet, sen i nästa andetag säger de att det är sorgligt då barnet vuxit upp o fått en personlighet?

?? ?

Någon?

Prova att läsa tonårsföräldrarnas klagotrådar med ett visst mått av humor!
Tonåringar är trevliga men inte alltid! Definitivt inte alltid.
Jag har just nu en hormonstinn 16-årig son och en 13-årig son som börjat jobba upp hormonnivåerna till högre höjder, jag har överlevt en tonårig dotter sen tidigare.
Tonåringar är inte roliga mot sina föräldrar och det är jobbigt men helt normalt. För att orka tar dock jag humor och ett visst mått av ironi till hjälp för att härda ut.
Det har inget med mina känslor för mina ungdomar att göra, men de är ofta pissjobbiga att ha att göra med.
Precis som sexåringar är och treåringar och ickesovande småbebbor. Skillnaden mellan sexåringen och tonåringen är att de är mer svårmanövrerade och deras basröster (killar) tar plats i luftrummet.

Senast ändrad:

Men så är det ju inte alls, barnen minskar inte ett endaste dugg i värde för att de blir äldre. Jag älskar mina barn mer än vad ord kan säga och pengar kan köpa! Men det är nu när de ska prova sina egna vingar som min mammaångest slår till! Jag stöttar mina barn allt jag kan i att bli vuxna och jag hoppas att jag kan räcka till i det skedet i deras liv!

Men det jag undrar som förälder är vart tog åren vägen??? Och framförallt så vill jag tala om för alla småbarnsföräldrar att det går så himla fort och att i vissa åldrar så är inte en mammas kärlek så välkommen utan jag får finna mig i att ha en plats i bakgrunden.

Och känslor är inte alltid så logiska, det ÄR jätteroligt att göra saker med mina barn nu när de är större, men när jag ser bilder på dem när de var små med sina gosiga kinder så saknar jag den tiden!

//mimmipigg, mamma till 22-årig dotter.

Jag fyllde 22 år strax efter jag blev mamma, men det var också jungfrufödesel.

Åh jag minns så väl när jag berätta för min mamma att jag var gravid. Shit jag erkänner ju att jag haft sex!!!!
:rofl:

Rasmus har alltid vart en liten bebis tills idag då vi träffa fler 4 månaders, och shit vad stor han blev då helt plötsligt!
Jag vill inte att han ska börja jobba, laga egen mat och flytta hemifrån!

Nää, och få vass skäggstubb och dricka öl...Mina små pojkar som är så söta!!!

*fastän jag tyckte att deras pappa var ursnygg i lite skäggstubb och en öl i handen för 18 år sen*

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka