Ni som har roslagsrockard

L

linneaforss

hur får ni med er den när ni åker och tränar och tävlar?
det måste ju finnas något smidigt sätt att få med sig den i transporten? eller har ni gjort nån annordning så ni hänger den på transporten??
tacksam för tips!

Sv: Ni som har roslagsrockard

Roslagsrockarden är ju gjord så att man kan montera ner den enkelt, löstagbara skaklar, lyfter av sitsen mm då går den enkelt in i en vanlig kombibil. Lätt att skruva ihop när man kommer fram!

Min roslagsvagn har inte löstagbara skaklar eller säte, men däremot brukar jag skruva av hjulen och ställa den brevid ponnyn (på andra sidan mellanväggen) i transporten. Men det förutsätter ju att man bara skjutsar en häst.

Min roslagsvagn har inte löstagbara skaklar eller säte, men däremot brukar jag skruva av hjulen och ställa den brevid ponnyn (på andra sidan mellanväggen) i transporten. Men det förutsätter ju att man bara skjutsar en häst.

Hejsan! jag har plockat isär den, eller lagt den på takräcket, mia

Hejsan! jag har plockat isär den, eller lagt den på takräcket, mia

Hej dom gångerna som jag har åkt och tränat så har jag plockat isär den... inte det smidigaste eller snabbaste... Men man får in tekniken efter ett tag...:D Då går det mycket bättre. Har alltid haft den i bilen, har funkat hur bra som helst men har nu skaffat kombi så nu går det mycket bättre! :) Hoppas att det kommer in lite tips hur man kan göra det hela smidigare...! //mw

Jag skruvar isär den och lägger den i transporten. Är det två hästar i transporten får den ligga på flaket. Har en Toyota Hillux.

Hur ställer du den brevid mellanväggen? på vilken ledd lägger du den?

Liknande trådar

Hästhantering Jag har en häst som blir väldigt stressad när hon står inne i lastbilen. Hon är klaustrofobisk och har trauma från transport i släp hos...
Svar
18
· Visningar
731
Senast: Amha
·
Hästvård Hej, har ett litet bekymmer som jag försökt att lösa. Min d-ponny trycker rumpan mot bakbommen när man kör transport så hon får sår...
Svar
9
· Visningar
649
Senast: misswilma
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
939
Senast: Ketrawzc
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
603
Senast: Mli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix