Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det verkar riskabelt att experimentera ur nån bok, även om jag har hört att en människa inte kan ta i tillräckligt mycket för att skada
Jo Mimus: Var det inte din tränare som sa att man kan stretcha från ryggen, fick du tips hur?
Fast när man sitter på böjer jag inte alls kraftigt.
Allvarligt.
Är det vara FL o Fredrik som vågar säga att de har provat
Hästarnas massör är kanonbra. Fick i läxa att stretcha med morot i höfthöjd- vilket jag inte har gjort
Tror ändå att uppsutten låg stretching / under rörelse- ger mer.
Är rädd för att stretcha / ta i själv- då jag anser att jag kan tillfoga mer skada än nytta.
Min ET hittade inget fel alls, inte förra ggn heller.
Däremot använder jag mig av ett bra liniment.om hästen får strecha med morot stillastående så kan den själv lösa hur den skall hålla balansen, under rörelse framåt är det fler saker som inverkar på balansen, så det är mer riskfyllt.Inte om den är så sugen som min valackEftrsom jag är jag - så måste jag ju också säga att det du upplever som stelhet i 99 % av fallen är obalans
Sen är det inte fråga om en bråkdel av samma grad av stretching.
Sen skulle jag aldrig böja så att den tappar sin balans- inte i stallgången hellerEller så är det förkortade muskler och stretcha korta muskler är inte bra,och deffiitift inte under rörelse - du riskerar en bristning.
Eftersom din ET intehittade något så upplever du nog motståndet för att en muskel är kontraherad ( ihopdagen) för att få den att slappna av så behöver den sidan avlastas med vikt