Ni som har kaniner på stor yta. Typ hästbox..

ika77

Trådstartare
Har en kanin som bor på 3x 3 meter (hästbox)
Hon har ett stort hus som jag gjort av ett 'gammalt' kökskåp där hon kan gå in och sova i en skön bädd.
Men skulle vilja hitta på lite mer roliga ställen för henne som hon kan roa sig med.

Hur har ni andra det för era kaniner som inte är i bur utan på större yta?

Visa gärna bilder så ska jag ner och fota och visa hur min lilla har det. :bump:

Sv: Ni som har kaniner på stor yta. Typ hästbox..

Nu har jag mina kaniner i lägenhet, men de gillar verkligen låga, lite trånga utrymmen och sover gärna under soffan eller på stolarna under köksbordet.

Så fler hus som hon också kan hoppa upp på, tunnlar att krypa igenom och en gnagvänlig stubbe att ha som utkiksplats kanske vore något? :)

Vi har våra utekaniner i burar, men på dagarna (större delan av dygnet) är de ute i en jättestor hage. Där stortrivs de.

Vi har en tunnel för katter (en sån där som kan vikas ihop och som har flera ingångar) åt dem, massor med trädgrenar som de kan äta på och hoppa över, en transportbur som de kan gå in i om de vill, små hinder, en trädgårdsstol och lite annat smått och gått.

Det som är så bra med kaniner är att de är så otroligt tacksamma eftersom de är så nyfikna. Byt ut det du har i boxen ofta, lägg undan sakerna och plocka fram dem igen så blir de som nya. Allt som är nytt måste utforskas och upptäckas. En av syrrans kaniner som nu har flyttat till Skåne med henne älskade golfbollar. Testa och din kanin gillar.

De som vi har nu är tillsammans när du är i hagen, så de har med åren blivit ganska oskiljaktiga. De roar varandra, så en sällskapskanin till din egen kanske skulle vara att satsa på?

Jag rekomenderar varmt en tunnel!

En stubbe och en tunnel var ju jättegoda tips!
Det ska jag absolut fixa.:bow:

Utsiktsplatser brukar vara ganska populärt, men självklart ser man till att det inte blir för högt eller lätt att trilla ned :)

Mina kaniner bor i vårt gamla hönshus, det är en yta om 4x3 meter cirka.

Jag har:

- Två tunnor som jag sågat ut öppningar på, de kan sitta på dem också.
- En katttunnel från Rusta har de.
- En kartong att antingen sitta i eller sitta på.
- Två tegelrör

Har ingen färsk bild, jag har bara en innan jag gjorde om där inne. Ytan var avdelad men nu har mina två kaniner hela den ytan själva. Den kaninen som bodde i den lilla delen har fått flytta ut utomhus (har alltså tre kaniner, varav den som flyttat ut inte är min). Nu har jag sett att de sitter i de gamla hönsredena, så där har jag lagt hö och halm. Men iaf, en gammal bild:

20996628.jpg

detta är väl kanske inget du kan ha inomhus, men jag vill bara berätta; Mina kaniner klättrar i TRÄD! :eek::rofl:
De stortrivdes med ett högt träd men jag blev lite skraj. Så nu får de nöja sig med ett mycket litet träd, som de inte kan skada sig på. Bra va? :D

detta är väl kanske inget du kan ha inomhus, men jag vill bara berätta; Mina kaniner klättrar i TRÄD! :eek::rofl:
De stortrivdes med ett högt träd men jag blev lite skraj. Så nu får de nöja sig med ett mycket litet träd, som de inte kan skada sig på. Bra va? :D

:eek: :eek: :eek:

Va??? Visste inte ens att kaniner kunde klättra! Gud vilka häftiga kaniner du har! :banana:

Fick just själv tipset att lägga in ett bildäck och fylla det med sand, ska visst vara väldigt uppskattat att gräva i. Våran ska dock inte få nåt sånt, jag utnyttjar honom som jordfräs i rabatterna och det vore ju trist om han tappade det intresset. :D

Liknande trådar

Anläggning Kortversion: Vad har ni för erfarenhet av kaniner som tillfälligt sällskap till häst? Bra, dåligt, ingen effekt alls? Stressad kanin...
2
Svar
28
· Visningar
3 462
Senast: tanten
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 377
Hundhälsa Min 10-åriga dvärgpinscher hanterar inte sitt nya liv i småbarnsfamilj så väl, utan visar tecken på stress. Han är skrälligare än...
2
Svar
23
· Visningar
3 135
Senast: Lingon
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
2 162

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka