Ni som har innekanin..

P

Puma

Hur gör ni när de ska ut och motionera? Får de springa lösa i hela lägenheten eller har ni ett litet "område" där de får vara.. Har ni matta eller springer de på golvet?

Sv: Ni som har innekanin..

Nu lever ju inte min pojke längre, men när han gjorde det så fick han gå som han ville i tre rum (kök, där buren fanns, hall och mitt sovrum). Han gick inte in i vardagsrummet fastän det var öppet in dit - det lärde han sig.
Han sprang alltså på både matta och golv, hade buren öppen hela dagarna så han kunde gå på toa därinne (eller äta hö eller bara vila).

heej! på sommrarna brukar ja ha min kanin ute så mycket som möjligt (inte nätter) och på dagarna springer hon löss i mitt rum varje dag när jag e i rummet. ibland brukar jag gå med henne i trappan och gå runt lite när jag är efter henne:bump:

förut hade jag bra golv, men nu har jag halt. brukar lägga en gammal tröja där hon hoppar in i buren. anars brukar det ligga kläder som hon sitter på:rofl: :angel:

Hej!
Mina har ett eget rum som dom turas om att vara ute i. När vädret tillåter går vi i sele utomhus.

Jag bor i en etta med kök och min kanin får vara i hela lägenheten när jag är med och kan hålla kolla på henne. (Hon gillar nämligen att gnaga på mina katronglådor under sängen bland andra små hyss hon har för sig. Så hela lägenheten är kaninsäkrad med kabelskydd.) Ibland låter jag henne vara lös i köket när jag har nåt snabbt ärende som skall göras eftersom det inte finns något hon kan skada sig på där men annars är hon instängd i buren när jag inte är hemma.

I köket och hallen har hon mattor som hon springer på eftersom golvet är så halt men i vardagsrummet studsar hon runt överallt.

jag öppnar burdörren till min älskling och låter han springa löst på mitt rum, jag har ett bra golv där han sliper halka omkring, eller så får han vara i köket. Om de inte va så att han bajsar överallt och riskerar att bita på sladdar så skulle han gärna fått springa lös i hela huset. Till sommaren ska jag fixa en utebur så han kan få va ute och springa å käka gräs. Ska även köpa sele till plutten.

När min kanin levde fick han springa lös på hela övervåningen.
Iofs var han väldigt feg och höll sig oftast i ett rum..
Han gick på både mattor och på golvet.

På sommaren var han ute i sin utebur med en inhängnad hage runt.

När jag hade min kanin så fick hon oftast vara lös i hela lägenheten när jag var hemma för hon höll sig oftast där jag var, men när hon var yngre och ville bita på allt så var hon i mitt rum och köket så fick hon gå ut i sele när vädret tillät.

Liknande trådar

Hemmet Har problem med att verkstaden ofta blir belamrad fort. Mycket hamnar på golvet eller närmaste bänkyta och det är så enerverande...
Svar
3
· Visningar
230
Utrustning Har köpt en hästtransport med trägolv, men vi fick till ett aluminium golv som vi kan byta till. Har en vän som är händig som ska hjälpa...
Svar
2
· Visningar
430
Senast: Emiro
·
Däggdjur Läste precis att SLU vill ha allmänhetens hjälp för att få veta vad älgen äter. De har i tidigare undersökningar sett att bärris är en...
Svar
5
· Visningar
967
Senast: Cattis_E
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 623

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka